במדינות רבות בעולם מצוין היום יום האהבה, השואב את מקורותיו מהמסורת הנוצרית, שבה הוא מכונה "ולנטיינ'ס דיי", אבל גם בישראל חוגגים אותו - כמסורת אזרחית במקביל לט"ו באב, חג האהבה של הלוח העברי, אשר מגיע רק בשיאו של הקיץ. 

"לסייע לפצועים שנלחמו עבורנו״: מרכז השיקום ללוחמים פתח בקמפיין גיוס תרומות 
בסיס קבע לאלפי חיילים: מחנה צבאי עתיק נחשף במגידו

מי שחוגגים היום, בין היתר, הם עדי עמית וינוקורוב וגרגורי וינוקורוב מנס ציונה, בני זוג עם אוטיזם, אשר הכירו בפעילויות במועדון של עמותת אפי - המספקת תמיכה וסיוע לאוכלוסייה מבוגרת עם אספרגר, אוטיזם בתפקוד גבוה. הם נישאו קצת לפני יותר משנה, ומנהלים זוגיות מקסימה ומרגשת.

עדי בת ה־34, עובדת בחברת חשמל, וגרגורי בן ה־37 מספרים: "לפני שהתחלנו ללכת למועדונים החברתיים של אפי היינו בודדים מאוד. מאז שהתחלנו ללכת לשם, יצרנו סביבנו חבורה מקסימה של חברים שאיתם אנחנו נפגשים בכל שבוע עד היום.

ומעבר לכל זה, הכרנו אחד את השנייה, ויש לנו חיי נישואים מאושרים. הדבר הטוב ביותר שקרה לנו זה שהגענו אל אפי, והכרנו את הנפש התאומה אחד של השנייה. שנינו קמים כל בוקר עם חיוך על הפנים ומרגישים שזכינו בלוטו".

בתוך כך, על רקע עלייה בתחושות הבדידות שחווים אנשים עם מוגבלויות בעקבות מלחמת חרבות ברזל, הקימה עמותת שק"ל את מיזם "בדרך לזוגיות" - תוכנית חדשנית ופורצת דרך להעצמה, הפגת הבדידות, טיפוח מערכות יחסים משמעותיות וערבי ספיד־דייטיניג הפתוחים לקהילה. 
המיזם התחיל בירושלים, ובקרוב יגיע למוקדי פעילות נוספים של העמותה ברחבי הארץ.

מנכ"ל שק"ל, עופר דהרי, אומר: "לכל אדם מגיעה הזדמנות לזוגיות. אצל אנשים עם מוגבלויות שונות לעתים קרובות האומץ להתחבר ולהכיר מלווה במחסומים, חשש ומבוכה. התוכנית נועדה לשבור את המחסומים הללו".