אתמול (שלישי) התקיים במלון לאונרדו בבאר שבע, כנס חירום ביוזמת ועד ראשי הרשויות הערביות והארגונים אג'יק, שתיל, וסיכוי-אופוק. 

אבל במושב גיאה לאחר מות החיילת: "איבדתי היום חלק מעצמי שבחיים לא יתאחה"
משפחות החטופים במסר לעולם: "כאן לחשוף מה שעלול לקרות לקרוביכם"

הכנס הופק בתגובה לחוק התקציב שהונח לאחרונה על שולחן הכנסת ומתוך ההבנה של מארגניו שתקציבי החברה הערבית ותוכניות החומש יקוצצו. לטענתם, הקיצוצים יפגעו ברשויות הערביות, בחברה הערבית ובפרט בחברה הבדואית ובאפשרויות השילוב שלה בחברה הישראלית. 

זיאד אבו גאנם, היועץ הכלכלי של ועד ראשי הרשויות הערביות, ציין כי הקיצוץ בתקציבים הללו יקטע את תהליך צמצום הפערים שהחל והביא להצלחות כמו גידול בתעסוקת נשים והכפלת מספר הסטודנטים הערביים לתואר ראשון. עוד הוסיף זיאד כי "הקיצוץ יחריף את האבטלה, העוני והפשיעה, ויביא את הרשויות המקומיות הערביות לסף קריסה ויפגע במנוע הצמיחה המשמעותי של הכלכלה בישראל".

יוזמי הכנס הודיעו כי הוא רק התחלה של מאבק ובמהלכו נידונו שיתופי פעולה אפשריים להמשך המאבק. אילן עמית, מנכ"ל שותף באג'יק - מכון הנגב, קרא כנגד הצמצום בתכנית החומש והביע חוסר שביעות רצון מכך שדווקא הרשויות הערביות תפגענה מכך. לטענתו הקיצוץ פוגע באפשרויות צמצום הפערים וגם מקצץ יותר דווקא לחלשים ביותר".

סולטאן אבו עבייד, מנהל ארגון שתיל דרום, סיכם בסיום הכנס ואמר: "הקיצוץ בתקציבים המיועדים לקידום פיתוח חברתי וכלכלי לחברה הערבית ובמיוחד בתוכנית 1279 המיועדת לאוכלוסייה הערבית בדואית בנגב, היא מכה קשה מאוד המכוונת לאוכלוסייה המוחלשת ביותר במדינה כדי לפגוע בה עוד יותר. אבל, פגיעה זו היא לא רק באוכלוסייה זו אלא היא פגיעה בכל תושבי הנגב אם לא בכל תושבי המדינה יהודים וערבים . אנחנו אוכלוסיית הנגב, הפעילים, הרשויות המקומיות והחברה האזרחית נאבק בקיצוץ הזה ולא ניתן לפגוע בחינוך ילדינו, בתעסוקה ובכלכלה".