אמש נפגשו נציגי קיבוץ סעד שבמועצה האזורית שדות נגב, עם ראש העיר קריית גת, אבירם דהרי, סגנית ראש העיר, מוריה זגורי ומנכ"ל חברת יפתח לפיתוח העיר הדרומית, מאיר וזאנה. הפגישה התקיימה בעקבות החלטתם של חברי קיבוץ סעד להיקלט בקריית גת, כפי שעשו חברי קיבוץ ניר עוז. בקשה זו של קיבוץ סעד, מגיעה כשבועיים לאחר שגם חברי קיבוץ ארז, שבשער הנגב, הודיעו גם הם על החלטתם להיקלט בעיר הדרומית.

"עברו רכב רכב וירו": העדויות המטלטלות מהפיגוע סמוך למעלה אדומים

אבירם דהרי, ראש עיריית קריית גת: "אחרי הקליטה המוצלחת של קהילות הקיבוצים ניר עוז וארז, שבחרו להתגורר בקרית גת ולקבל מאתנו חיבוק חם, אנו זוכים, ברוך השם, לקלוט עוד קהילה קיבוצית מהעוטף, שבחרה בעירנו ועוברת לגור בכרמי גת. היום הגיעו ללשכתי ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, מנהלת הקהילה של קיבוץ סעד שרון בראל ומנהלי התחומים במועצה".

"ילדי סעד", המשיך, "הקיבוץ הדתי הראשון שהוקם בישראל ע"י ילידי הארץ, ישתלבו במערכת החינוך שלנו ואנחנו שמחים שיש לנו את היכולת להעניק להם מעטפת חינוכית איכותית ולחבק אותם בחום בגנים ובבתי הספר. אשרינו שאנו זוכים להיות שותפים מרכזיים בתהליך התקומה והשיקום של קהילות העוטף, לפתוח את דלתנו בפני אחינו ואחיותינו ולממש הלכה למעשה הערך שהטביעו חז"ל: כל ישראל ערבים זה לזה".

מוריה זגורי, סגנית ראש העיר ומי שמתכללת את קליטת מפוני העוטף בקריית גת: "העיר, על כל תושביה הוכיחו כי הם כר פורה לישראליות מאוחדת עם בחירתם של עוד שני קיבוצים לעבור ולחיות כאן בעיר. לאחר הצלחת קליטת ניר עוז, מודיעים גם הקיבוצים ארז וסעד על רצונם לחיות כאן, ולהיקלט במערכות העירוניות שלנו. תושבי סעד וארז היקרים, אנו נעשה הכל על מנת להנעים את זמנכם ולוודא כי תצמחו כאן לתפארת".