מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי התייחס היום (שני) לאירועי המחאה במוצאי שבת וטען כי "לצערנו קבוצה שאינה נמנית עם משפחות החטופים הצליחה לגרור אותנו לתמונות שאנחנו לא רוצים לראות, לא עמדה בסיכומים שהוגדרו ועוררה את הפרובוקציה תוך עימות עם השוטרים".

"לקבוצה זו אני קורא, בואו נשמור יחד על הסדר הציבורי והכללים על מנת לאפשר את זכות המחאה באיזון הולם וראוי מבלי לפגוע בשגרת החיים של מאות אלפי תושבים. אני קורא לכל מפקד, אנחנו שולחים את שוטרינו למשימה מורכבת זו. השוטרים הללו עושים עבודת קודש במסירות אין קץ.  ניתן להם את כל הכלים להתמודד עם המשימה ונהיה לצידם. עלינו להתבונן לא בהמון, אלא באדם שעומד מולנו ולעשות הכל כדי לשמור על החוק, אבל חשוב עוד יותר, לוודא שהאדם שעומד ממול, יחזור בריא ושלם לביתו", הוסיף.

קובי שבתאי (צילום: אבשלום ששוני)
קובי שבתאי (צילום: אבשלום ששוני)

עוד אמר: "נמשיך להתעלם מהקולות הפוליטיים המנסים לגרור את המשטרה לוויכוחים מפלגים ונמשיך לפעול מתוך נאמנות למדינה. זוהי משימה מורכבת מאין כמוה אבל אני סומך על מפקדי ושוטרי משטרת ישראל שיעמדו בה".

ערב של הפגנות התקיים במוצאי שבת האחרון בתל אביב ברחוב קפלן עם קריאות למערכת בחירות בממשלה. בכיכר החטופים מול בסיס הקריה הפגינו למען חזרת החטופים. לטענת המשטרה, ההפגנה שנערכת ברחוב קפלן, סמוך למתחם קריית הממשלה הייתה הפגנה בלתי חוקית. מספר מכת"זיות הופעלו במקום. עד כה, נעצרו בסך הכל 21 מפגינים, כשבמשטרה טוענים להפרת סדר מצדם. 

המחאה בקפלן (צילום: Miriam Alster/Flash90)
המחאה בקפלן (צילום: Miriam Alster/Flash90)

מחאה נגד הממשלה בתל אביב עקב המלחמה (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה נגד הממשלה בתל אביב עקב המלחמה (צילום: אבשלום ששוני)

בקרב המפגינים תקפו בחריפות את המשטרה, וטענו לאלימות מצידה. "אנחנו מגנים בחריפות את האלימות חסרת הפרופורציות שהפעילה הערב המשטרה כלפי מפגינים הדורשים בחירות עכשיו. ברוח שר ממשלת החורבן, הפעילה המשטרה מכתזית ופרשים בכינון ישיר כלפי אזרחים אשר עמדו על מדרכות ולא נקטו בכל אלימות. קולם של אזרחי ישראל הדורשים להחליף את ההנהגה הכושלת בתולדות המדינה לא יושתק, הוא רק ילך ויתגבר", מסרו מטעם "מטה המאבק". 

מורן מישל, שפונתה לביה"ח איכילוב לאחר שפרש על סוס דרס אותה וגרם לשבר ברגלה: ״אני לא זוכרת כאלה מראות בהפגנות. ההרגשה היתה שהמשטרה באה להפחיד, גם במחיר של נזק למוחים. זה טירוף. אני יצאתי עכשיו מבי״ח עם שבר בכף הרגל, אדם מבוגר איבד את הראייה בעין אחת, בחורה צעירה נפגעה בראש, זה מטורף. אנחנו נלחמים על המדינה והמשטרה נלחמת בנו. אז הם יכולים להרטיב אותנו, להכות אותנו ולרמוס אותנו בסוסים, לעצור אותנו - אבל הם לא יכולים לשנות את זה שהממשלה אחראית לשרשרת האסונות שהם חיינו מהשבעה באוקטובר והם בטח לא יכולים להפחיד אותנו, כי הנורא מכל כבר קרה. אלימות המשטרה הפוליטית היא ההוכחה לכך שהמחאה הכרחית, וזו גם הסיבה לכך שהיא רק תתעצם ותתרחב״.