על פי התוצאות במצפה רמון, אליה וינטר גבר על פלורה שושן. וינטר ניצח בענק עם 57.3 אחוזים מקולות התושבים, כאשר שושן אחריו עם 38.6% בלבד. עם זאת, תוצאות חלוקת המושבים למועצה אינן לטובתו, והוא יתקשה מאוד לנהל את המועצה העתידית שלו ללא שיתופי פעולה משמעותיים.

ביום שלא יהיה חשמל: יש לנו פתרון בשבילכם וזה לא גנרטור
"ימכור את ביטחון ישראל": ליברמן מגלה מתי נתניהו יוביל לבחירות

בחלוקת מושבי המועצה במצפה רמון זכתה דווקא הרשימה של שושן בפלח משמעותי יותר בזכות 31.2 אחוז מהקולות. רשימת "אחדות" אחריה ב-25.7 אחוזים ורשימתו של וינטר רק במקום השלישי עם 22.8% מהקולות. פרט לשלוש אלה, זכו עוד שלוש רשימות קטנות ב-6 עד 7 אחוזים כל אחת.

אחת הרשימות הקטנות האלה, היא של מי שראתה עצמה בתחילת הדרך כמועמדת לראשות העיר. מדובר בקורין גולד מגדים, שהצהירה תחילה על התמודדותה וליוותה את המהלך באמירות על כך שרוב תושבי מצפה רמון מתונים וניתן לקיים יחד חיים של סובלנות. אולם, בשלב מאוחר יותר של המרוץ הודיעה מגדים על פרישה והשאירה את הזירה לשלושת המועמדים האחרים: אליה וינטר, דני שטרית ופלורה שושן. 

למרות שווינטר התמודד מטעם הליכוד, הוא היה בעברו פעיל בגרעין התורני החרד"לי בעיר ומזוהה אתו גם היום. וינטר זכה לתמיכת מנהיג הגרעין, הרב צבי קוסטינר וחבריו והתמיכה הזו בין השאר הביאה לו את הניצחון, אך גם התנגדות עזה מחילונים בעיר.

המאבק בין המועמדים היה מאבק על צביונה העתידי של העיר. אומנם מדובר בנושא שעליו סבבה מערכת הבחירות בהרבה מהישובים, אך מצפה רמון בשנים האחרונות הפכה לזירה של מאבק של ממש בין תפיסות עולם. הרושם היה שיש כוחות שמנסים להכריע, במקום לקיים הרמוניה. המאבק בין חילונים-ליברליים ודתיים-לאומיים עמד במרכז המחלוקת, בעיקר בשל המתחים בין התושבים השייכים לגרעין התורני לבין החילוניים, חלקם ותיקי הישוב. 

לאורך התקופה האחרונה עלו טענות רבות נגד הגרעין, לפיהן הוא פועל לשנות את אופי המקום. אחד האירועים שקושרו לנושא, הוא מעצרו לפני מספר חודשים של תושב מצפה רמון בשנות ה-50 לחייו, בחשד לאיומים כלפי אחד ממארגני מצעד הגאווה בעיר.

מצפה רמון היא עיירה קטנה, כמה אלפי תושבים בלב המדבר, והנופים והפסטורליות אינם משקפים את המאבק היצרי שמלווה את התושבים בשנים האחרונות. הישיבה המקומית שהוקמה על ידי הרב קוסטינר שהגיע לישוב לפני כ-20 שנה סופגת את מירב הטענות. לרב קוסטינר מספר התבטאויות שצורמות לאוזני החילוניים, הוא מטיף לקדושת המשפחה במבנה המסורתי, מתנגד לתופעת הלהט"ב ולשירות נשים בצבא. וינטר כיהן בעברו כגזבר המועצה, רץ כאמור מטעם סיעת הליכוד, אך יש שמייחסים לו זיקה למפלגת "נעם".

שושן, על פניו, נציגת הפלג הליברלי בעיירה, בעברה כבר החזיקה בתפקיד המבוקש. היא ראתה את עצמה כיחידה שאין שום צל של ספק שתשמור על מצפה רמון מתונה, פתוחה ומותאמת לכולן ולכולם. היא רצה בשם "המחנה הממלכתי" וזכתה לתמיכתו של השר בני גנץ.

גם שטרית מוכר מאוד בעיר, מילא תפקידים במועצת הפועלים, הוא מוותיקי היישוב, מתגורר בעיר כ-60 שנה, אך לדאבונו קיבל רק 4 אחוז מהקולות.

מובילי דעה שאינם מתגוררים בישוב, מצאו לנכון להשפיע על מערכת הבחירות שם. קרב ניטש בטוויטר גם בעניין הזה, בין בן כספית לינון מגל.

הזוכה אליה וינטר כתב בסוף יום הבחירות בחשבון הפייסבוק שלו: "אהוביי תושבי מצפה רמון כולם! לא אני ניצחתי אלא דרך הטוב המשותף ניצחה. מודה על התמיכה החד משמעית של כלל תושבי מצפה רמון בי ובחברי לליכוד. עכשיו זמן אחדות וחיבורים, הטוב המשותף ינצח".

המפסידה פלורה שושן גם התייחסה לתוצאות בחשבון הפייסבוק שלה: "תושבי מצפה רמון בחרו היום דרך למצפה רמון לחמש השנים הקרובות. אני שולחת ברכות לראש המועצה הנבחר אליה, ומבטיחה שחבריי במחנה הממלכתי ואני נמשיך לפעול למען מצפה רמון, כמו תמיד. אמנם אנחנו הרשימה הגדולה ביותר, אבל זה לא הספיק הפעם. אני רוצה להודות לפעילות ולפעילים שליוו אותי ואת חברי במחנה הממלכתי לאורך הקמפיין ולכל מי שנתנו לנו היום את אמונם. הערכתי ואהבתי לנדב, עליזה, אלינה ומיכלי. שותפים שלי לדרך, תודה רבה לכם על מי שאתם ועל הדרך הנהדרת שעשינו ועוד נעשה ביחד. מחר, בוקר חדש, שותפים ויריבים פוליטיים - נשאיר את הקמפיינים מאחור, ונתכנס יחדיו לעשיה משותפת למען מצפה שלנו. אין לנו מצפה אחרת".

לאחר הדברים האלה, נותר רק לקוות שראש העיר החדש במצפה רמון ושאר חברי המועצה ידעו לאחד את השורות ולמצוא את הדרך לחיים משותפים למרות המחלוקות. כדאי שהם יהיו קשובים לרמז שהועבר אליהם מהתושבים, בדמות רשימה בשם "אחדות" שזכתה ליותר מרבע מהקולות למועצה.