עשרות מפצועי צה"ל שעוברים בימים אלה הליך שיקום מורכב בבית החולים שיבא זכו בשבוע האחרון לביקור מרגש ומעודד במיוחד לקראת חג הפורים. אהרון קרוב, הפצוע הקשה ביותר במבצע עופרת יצוקה, הגיע למחלקות השיקום יחד עם הנהלת ארגון OU ישראל שבו הוא עובד כדי לעודד את רוחם.

דאגה באתר החרמון: השקעות של מיליונים לפתיחת העונה ירדו לטמיון 
לראשונה מאז גירוש ספרד: מאות רבנים בכנס הכשרות האירופאי

אהרון הוא בשגרה ראש תחום הבוגרים במרכזי הנוער של הארגון הפועל לקליטת עלייה, חיזוק הפריפריה ומעורבות חינוכית וקהילתית. מרכזי הנוער של OU ישראל פרושים ב־20 ערים בישראל ומצמיחים מנהיגות קהילתית צעירה ומענה חברתי, חווייתי וערכי לבני נוער רבים באמצעות מדריכים כמו קרוב שעובד עם בני הנוער לקראת הגיוס ומלווה אותם גם בזמן השירות. מאז פרוץ המלחמה התגייס אהרון למילואים ביחידה "ממשיכים בחיים" של ענף נפגעים בחיל השלישות, והוא מלווה בעיקר חיילים שנפצעו במהלך הלחימה ונמצאים בהליכי שיקום.

"מעבר למילה הטובה והחיזוק בשעתם הקשה, יש במפגשים האלה רובד עמוק יותר. התחושה של שותפות גורל שכולם מדברים עליה פשוט נוכחת בחדר ומקבלת את הביטוי הכי עוצמתי שיכולה להיות". מספר אהרון, "אנחנו בתקופה לא פשוטה אבל בסימן פורים שמתקרב אנחנו עם אמונה שהימים המורכבים האלה עוד יתהפכו לטובה, ובסופו של דבר נצא מחוזקים בגוף וברוח".

קרוב נפצע באורח אנוש ברצועת עזה לפני 15 שנים והיה תלוי בין חיים ומוות, עבר הליך שיקום ממושך ומעורר השתאות שכלל עשרות ניתוחים והוא אולי הדוגמה הניצחת לחזרה לחיים. עם פרוץ עופרת יצוקה הוא נקרא למילואים יום בלבד לאחר שהתחתן. אהרון שימש אז קצין בגדוד 890 בצנחנים ונפצע מפיצוץ מטען במהלך קרב עם מחבלים. מפקד הפלוגה הבחין שקרוב קבור מתחת ההריסות והיה בטוח שהוא נהרג, הוא הוגדר פצוע אנוש עם פציעת ראש קשה וסיכויי הישרדותו היו קלושים. בשנה האחרונה כבר הספיק להתחרות במרוץ "איש הברזל".

מפרוץ חרבות ברזל נקלטו במחלקות השיקום של בית החולים שיבא לבדו כ־1,500 חיילים, בסדיר ובמילואים. במהלך ביקורו האחרון בשיבא, פגש אהרון כ־50 לוחמים מאושפזים בדרגות פציעה שונות ולאחר שהעניק להם את משלוחי המנות, התיישב ליד מיטתם וקיים שיחה אישית קצרה עם כל חייל שבה סיפר להם את סיפורו, חיזק ועודד.

"אלה מפגשים מאוד מיוחדים שהרחיבו את הלב גם לנו וגם לפצועים. חלקם הכירו אותי מהרצאות שהעברתי על המקרה שעברתי, אבל למען האמת לא היה צריך להגיד יותר מדי, היה משהו מיוחד באוויר ברגע שהעיניים שלנו נפגשו. הם שומעים באיזה מקום הייתי ואיך השתקמתי נגד כל הסיכויים ואומרים לי שזה מחזק אותם. זה מסייע להם להכניס את הבלבול, החששות והדאגות לפרופורציות ונוטע בהם את ההבנה שלא משנה איזו פציעה מורכבת עברת, תדע שהכל אפשרי".

מנכ"ל OU ישראל, הרב אבי ברמן, מוסיף: "יש לנו זכות לקחת חלק מדי שנה במבצע הגדול הזה שמוביל אהרון בחלוקת משלוחי המנות לחיילי צה"ל. אני מודה לו ולכל הצוות שלנו על ההירתמות למבצע שהשנה קיבל משמעות מיוחדת כשרואים את המסע שעוברים חיילנו הגיבורים שהקריבו את גופם".