הקטל בכבישים נמשך: שני רוכבי אופנוע נהרגו היום (חמישי) בתוך פחות משעתיים בשתי תאונות דרכים במנהרות הכרמל בחיפה ובכביש 5 בין צומת גיתי לצומת אריאל.

הדילמה האכזרית של נתניהו לגבי סער זה קצה הקרחון, האולטימטום הוא של בן גביר
"מציעה שתתפטר:" טלי גוטליב נגד בצלאל סמוטריץ'

בשעה 12:00 דווח על תאונת דרכים בין שלושה כלי רכב ואופנוע במנהרות הכרמל בחיפה.

"הגענו למקום וראינו את רוכב האופנוע שוכב על הכביש, לצד הרכבים. הוא היה מחוסר הכרה וללא נשימה", סיפר חובש מד"א, ברוך ליינשה – "מייד התחלנו בביצוע פעולות החייאה, אך הפציעה שלו הייתה קשה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

עוד הוא סיפר, כי בתאונה הקשה גם נפצעו ארבעה בני אדם באורח קל והם פונו לבית החולים רמב"ם בעיר.

לאחר כשעה וחצי נהרג רוכב אופנוע נוסף, בתאונת דרכים עם רכב פרטי בכביש 5, בין צומת גיתי לצומת אריאל.

"רוכב האופנוע שכב על הכביש, כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית. הוא היה ללא דופק וללא נשימה", סיפרו פרמדיקית מד"א מרים שרביט סבג והחובש מרדכי דהן – "מייד התחלנו בביצוע פעולות החייאה, אך פציעתו הייתה קשה וחמורה ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", 81 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, נתון זהה למספר ההרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.

כ-19% מההרוגים בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024 הם רוכבי אופנועים וקטנועים – כמעט אחד מכל חמישה הרוגים.

עוד עולה מפילוח הנתונים, כי 15 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה, לעומת עשרה רוכבים שנהרגו בתקופה המקבילה אשתקד – זינוק של כ-50%.

"מדינת ישראל הפקירה בשנים האחרונות את רוכבי האופנועים והקטנועים ומספר ההרוגים גדל", התריע מנכ"ל "אור ירוק", עו"ד יניב יעקב.