תוכנית ייחודית למען אמהות לילדים עם מוגבלות בגיל הרך יצאה לאחרונה לדרך על ידי עיריית ירושלים, והיא מאפשרת להן רשת חברתית תומכת באמצעות קבוצת שוות המתמודדות עם מסע דומה ומאתגר בתהליך ההורות. התוכנית כוללת מפגשים שבועיים קבועים, בליווי מנחת קבוצות מקצועית ועובדת סוציאלית, שיח משותף ועוד.

ראשי רשויות ישבתו למען החטופים? "לא יכול להיות שהמגזר הציבורי יושב בשקט"
יחצה את רף ה-400 עד סוף השנה: זינוק מדאיג במספר ההרוגים בכבישים - והתחזית המצמררת

"שגרת יומן של האמהות עמוסה, עתירת מטלות וכרוכה בהתמודדות עם אתגרים מורכבים סביב הטיפול השוטף בילדים הקטנים, בעבודה ובמטלות הבית השוטפות, באופן שלא מותיר להן זמן לעצמן. התוכנית נועדה לאפשר להן להתנתק לשעה קלה מהעומס הקיים, לשים את עצמן במרכז, להתחבר למחשבותיהן ולרצונותיהן, להצטייד בכוחות מחודשים ולשוב לבתיהן מחוזקות", מסבירים בעירייה. הקבוצה שנפתחה כוללת אמהות לתשעה ילדים ואמהות לילד אחד, כאלה שמכירות את עולם המוגבלויות כבר מספר שנים לצד אמהות שילדיהן אובחנו רק לפני כחודשיים.

"אני מחכה כל השבוע למפגש. השעות היחידות שבהן אני שמה בצד את ההתמודדויות והלחצים ומתרכזת בעצמי, נעזרת בחברות ונטענת באנרגיה שמאפשרת לי לחזור למטלות השוטפות ולשגרה עם כוחות מחודשים", אומרת אחת האמהות, "זאת פעם ראשונה שאני יכולה לדבר בפתיחות ובטוחה שמבינים אותי. עם כל העומס, חשוב לי להתאפר ולצאת מהבית, חוזרת עם כוחות וזה תורם גם למשפחה".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "בשנים האחרונות הרחבנו משמעותית את היקפי העשייה בעיר למען המשפחות המיוחדות ותוכנית אמא לביאה היא חלק ממגוון רחב של סל שירותים עבורן שנמשיך להגדיל ולפתח".