המיזם "אבנים עם לב אדם" מתרחב: במסגרת הפרויקט, שנועד לייצר סולידריות חברתית עם המשפחות השכולות, מניחים חלוקי נחל מעוטרים עם מסרים של אהבה ותמיכה על קברים של חללי צה"ל ונרצחי פעולות האיבה.

אנשי מאהל המילואמניקים סיירו בעוטף עזה: "להמשיך עד להכרעה הסופית"
אביה של לירי אלבג על משלוח זר האבל: "זה בוקס בבטן שבא לך להקיא"

כעת יוצא המיזם במהלך ליצירת אבנים מיוחדות לזכרם של נרצחי הטבח של 7 באוקטובר וחללי המלחמה, אשר במסגרתו יעוטרו חלוקי נחל במילים ממכתבים ושירים שכתבו חיילי צה"ל לקרוביהם מאזורי לחימה.

לצורך כך, הפרויקט קורא לכלל הציבור לשלוח אליו מכתבים או שירים שנכתבו על ידי חיילים. את החומרים ניתן לשלוח למייל: [email protected].

הפרויקט "אבנים עם לב אדם" החל בשיאו של משבר הקורונה, כשנמנע ממשפחות רבות להגיע באותה תקופה לקברי יקיריהן בשל הגבלות המגיפה. בעקבות כך, במסגרת ימי הזיכרון מאז הונחו מדי שנה כ־30 אלף חלוקי נחל מעוטרים על קברי חללים ונרצחי פעולות איבה.

אחרי היוודע היקף האירועים הטרגיים של 7 באוקטובר, החליטו יוזמי הפרויקט להגיע ליעד של הנחת 100 אלף חלוקי נחל מעוטרים עד יום הזיכרון הקרוב. את הפרויקט הגתה היזמית החברתית חווי ארנפלד, והוא שואב את ערכיו מן המסורת היהודית.

המטרה מאחוריו היא להוביל באופן סמלי את תהליך הריפוי של החברה הישראלית באמצעות קירוב לבבות, איחוי הקרעים וקידום ערכי שותפות הגורל, האחדות והרעות.

"בד בבד הפרויקט מעביר מסר חשוב למשפחות השכולות כי הן אינן לבד, וכי האובדן האישי שלהם הוא של כולנו. הפרויקט מאפשר השנה לכל אחד, בארץ ובעולם, להרגיש קרוב יותר למשפחות השכולות ולחבקן", אומרת ארנפלד ומוסיפה: "ישראל נמצאת באחת התקופות הקשות ביותר מאז נוסדה. למרות האובדן והכאב העצומים שאותו כולנו חשים, אנחנו גם נחשפים לעוצמה האדירה של החברה הישראלית, ובייחוד לתעצומות הנפש האדירות של חיילנו שמחרפים את נפשם למעננו".

עוד היא מסבירה כי "זו הסיבה שהחלטנו לצאת במהלך הנוכחי, שמטרתו לתעד מכתבים ושירים שנכתבו על ידי חיילנו בחזית, ולהקדיש אותם באופן סמלי לחבריהם שלא שבו משדה הקרב ולאזרחים ששילמו בחייהם את מחיר המלחמה".