הפדרציה היהודית של ניו יורק הודיעה היום (שלישי) על השקעה של כ-40 מיליון שקל הכוללת תמיכה ישירה לכל 39 הקהילות שפונו מאזור קו העימות בצפון. זאת בנוסף לתמיכה בכל מועצות קו העימות, מעלה יוסף, מטה אשר, גליל עליון, מבואות החרמון, מרום הגליל ותמיכה בקריית שמונה, שלומי, מטולה, נהריה, פסוטה, רג'ר, חורפש וארבע רשויות דרוזיות של אזור הגולן.

"המטרה בדרך - צריך להוריד אותה": סיפור הגבורה של הטייס שהשתתף במבצע היירוט
"קחו את החוק לידיים": הפתרון של הסנאטור להפגנות הפרו-פלסטיניות

תמיכה זו מתווספת להשקעה ראשונית של 22 מיליון שקל שניתנה כבר בחודש הראשון למלחמה, אשר כללה מענקים לכלל הרשויות בגבול הצפון, הערים נהריה, קריית שמונה, מטולה ומעלות. תמיכה בבתי החולים: מרכז רפואי פורייה, זיו והגליל. ואלפי דולרים נוספים שהועברו לתמיכה בארגוני חברה אזרחית בערי מקלט.

מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו יורק בישראל, איציק שמולי: "כשישראל נאבקת על ביתה אנו לא עוצרים לרגע וממשיכים להזרים סיוע אדיר ארצה לתמיכה בצרכי החירום. אנו גאים להוביל את המאמץ הפילנתרופי הגדול ביותר מאז ה-7 באוקטובר כשהבית הלאומי של כולנו תחת מתקפה. לצד המחויבות הברורה שלנו להמשך התמיכה הגדולה ביישובי הדרום ותושביהם, החלטנו על הרחבת התמיכה שלנו ביישובי קו העימות בצפון בהיקף של כ-40 מיליון שקל, שיתווספו לסכום דומה שכבר השקענו שם. יש תחושה שהצפון נשכח מאחור - וסיוע החירום הזה נועד להדגיש את מחויבותנו לאזור ולתושביו".