גל פיחוביץ', תושבת קיבוץ דורות בעוטף עזה, התראיינה היום (שלישי) לתוכנית הרדיו 'איפה הכסף' עם ענת דוידוב, ושיתפה כיצד התעמתה עם שר האוצר סמוטריץ' בוועידת ישראל היום במרכז הכנסים הבינלאומי באשקלון. הראיון המתוכנן של השר נקטע בעקבות הקריאות והקללות שהגיעו מהקהל, והוא נאלץ לרדת מהבמה. 

לאחר שירד מהבמה, אמר השר בתגובה: "אחרי דקות ארוכות שכללו צעקות, קללות והטחת עלבונות ללא יכולת של המארגנים להשתלט על קומץ האנרכיסטים בכנס, קמתי ויצאתי. פשוט כי אין לי מה לחפש במופע שכולו סתימת פיות וזריעת כיאוס ומחלוקת. אבוא בשמחה ובלי נדר לכל מקום שאליו יזמינו אותי לשיח ענייני ומכובד. אבל, כאמור, לא אהיה הצד השני לריב ומדון עם אנשי השישי לאוקטובר". 

פיחוביץ' אמרה: "השר מגיע ויושב בפאנל, זחוח כהרגלו ומתחיל לדבר. רק לפני שבוע הוא אמר אמירה מאוד מקוממת שהוא לא מוכן לראות סרטונים על החטופים בטענה שהוא רוצה לישון בלילה. בזמן שיש מפונים בדרום ובצפון, הוא מתנהג כאילו הוא לא קשור לאירוע. אני רואה אותו יושב עם סיכת החטופים והוא הבנאדם שהצביע נגד העסקה". 

גלובוס הזהב: השחקנית הבודדה שתמכה בהשבת החטופים הישראלים

דיווח: משלחת ישראלית תגיע לקהיר לחידוש המשא ומתן לשחרור החטופים

עוד הרחיבה: "בתור אזרחים שמבינים מה קורה במדינה הזאת. אמרו לי 'לא נתתם לו לדבר' - אני חושבת שהסימטריה בין נבחרי ציבור לאזרחים היא מזויפת. יש לו את כל הפלטפורמות והכוח להגיד מה שהוא רוצה, וכשהוא בא למקום שהוא פתוח לציבור, יש לי מה להגיד ואני באמת חושבת שאם אתה בא לפגוש את הציבור אתה צריך להיות מוכן".

עוד שיתפה פיחוביץ' על סל ההטבות אותם היא מסרבת לקבל מהמדינה. "הופצה ידיעה שלקיבוץ יש מענקי איכלוס, שגם הם מאוד בעייתים, הממשלה בעצם אומרת לנו לחזור למקום שאנו מרגישים בו לא בטוח, מקום עם מסגרות חינוכיות לא בטוחות, המשמעות של ההטבות הכלכליות הן אמירות מאוד פוליטיות ואני מסרבת לקבל אותם". לגבי תחושותיה לקראת חג הפסח הקרוב, אמרה: " הולך להיות לנו חג קשה מאוד. אנשים אומרים חג שמח, אני אפילו לא יכולה לדמיין את הערב הזה". 

עריכה: אליעזר בן יהודה