ההתראות על אזעקות בצפון ובגליל המערבי ועל חדירות כלי טיס עוינים לא חדלות להגיע והמתיחות באזור הצפון ממשיכה לעלות. דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה, התראיין הבוקר (ראשון) לתכנית של ינון מגל ובן כספית, והביע את כאבו מהמצב: "אנחנו למעלה מחצי שנה נמצאים במעין מצור תחת שליטת חיזבאללה, בכל פעם שהוא רוצה הוא יורה ופוגע. אנו היישוב היחיד בארץ שמוקף משלושה כיוונים בגבולות. הם פוגעים בבית והעוברים לבית הבא. זה עצוב שאין מענה לזה לא מהממשלה ולא מצה"ל ואנו חיים במציאות כזו, עצובה ועגומה".

ביידן היה בהלם בחדר החירום: הפרט הדרמטי שלא סופר על המתקפה האיראנית
תושב בנימין ניסה להוריד את דגל פלסטין והתפוצץ | צפו בתיעוד

הוא המשיך ודיבר על האכזבה מראשי ההנהגה: "לדעתי יש פה סוג של כאוס. שר הביטחון יושב אצלי במשרד, ואני מקבל תשובה 'כשאני אדע מה קורה גם אתם תדעו'. זו לא תשובה שאני מצפה ממנה משר ביטחון. ההנהגה המדינית חייבת לדעת מה הכיוונים, מה המטרות. את מי הרחיקו מהגבול? ההבדל בין להגיד ללעשות הוא שמיים וארץ. לא עושים כלום". 

אזולאי הוסיף: "מצפה שממשלת ישראל וצה"ל יעשו רצועת ביטחון מהגדר והצפון. לפי חצי שנה היית מכניס את צה"ל. אנחנו עוד מעט חודשיים לא עושים כלום בדרום. חיל האוויר כבר מעל חודשיים פנוי לחלוטין, צריך להפיק לקחים. למי מחכים? למה שדה התעופה בביירות עדיין פעיל כבר חצי שנה, ואצלנו אין תושבים? אין פה דילמה בעיניי, כתושב הצפון שכל יום כל היום נמצא בכוננות ספיגה.

ולסיום קבע: "בדרום לא קורה כלום, עם החטופים לא קורה כלום, בצפון לא קורה הרבה. אם היינו נשארים בבתינו, סביר להניח שכמות הטילים הייתה פוחתת ושצה"ל היה מסיר את האיום. אפשר לטפל בשתי חזיתות, בטח שאנו לא עושים כלום בדרום". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm