אייל בן ראובן, לשעבר מפקד גייס וחבר כנסת, התראיין היום (חמישי) אצל סיוון כהן ב־103fm ושיתף את דעותיו על התנהלות ראש הממשלה ועסקת החטופים. "ראשית אני רוצה להזדהות הזדהות מלאה, כאלוף במילואים, איש מקצוע לשעבר, עם כל מה שאמרה שירה. אין לי כבר מילים, כי אני אומר אותם בכל כך הרבה מקומות. אנחנו מדינה שנתונה כרגע בידיים של ממשלה הרסנית, שפוגעת בכל הערכים שעליהם אני וחייליי נלחמנו במשך עשרות שנים", אמר. 

אלוף במיל' מתריע: "מקווה שגלנט יגיד לרה"מ 'אדוני, צה"ל לא בכשירות!'"
בזמן שכל העולם נגדנו: מחאת ענק בעד ישראל - ולא תאמינו איפה

בן ראובן הוסיף: "הובסנו בשביעי לחודש, אנחנו ממשיכים להיות מובסים מאז, יש לנו צבא מצוין שנכשל בשביעי לחודש אבל מאז עושה עבודה וממשלה שהורסת במו ידיה את כל הישגי צה"ל. סוגיית החטופים? מה עוד ניתן לומר? זאת אחריותכם. אחרי ששמעתי אתמול את הדברים האיומים והנוראיים של הגברת השפלה הזו, והיא וחבריה, בן גביר וסמוטריץ', כופתים ראש ממשלה פחדן שלא מוכן לעשות שום דבר אלא למען שרידותו - ככה מובלת מדינת ישראל".

על סוגיית רפיח, אמר: "עכשיו נתניהו הפך את רפיח למצדה של הפלסטינים, זה קרב שאם אנחנו יוצאים אליו ולא מחזירים את החטופים בעיניי זה קרב לא מוסרי. אנחנו שולחים חיילים לקרב כאשר לקרב הזה אין תכלית, אין לו תכלית חוץ מאשר שרידות ראש הממשלה שלנו - זו התכלית של הקרב על רפיח שמדבר על ניצחון מוחלט". 

תכלית הקרב זה שרידות של ראש הממשלה?
"כן. מישהו מאמין לאיש הזה היום? למה שהוא אומר? למה שהוא רוצה? הוא כפות בידי אותם סמוטריצ'ים ובן גבירים שמדברים על התיישבות חדשה ברפיח או עזה. על מה אנחנו הולכים? כאשר שולחים חיילים לקרב, אנחנו יודעים מה המחיר, אנחנו נאבד חיילים זה ברור, אבל כאשר יצאנו בשמיני לחודש או שבועיים אחרי למערכה - הייתה לזה הצדקה מוחלטת".

עוד הוסיף בן ראובן: "פגענו בחמאס, פגיעה קשה ביותר, מתוך 20 אלף הלוחמים שלו נהרגו למעלה מחמישים אחוזים. פגענו בחמאס, פגיעה קשה. זה נראה ככה כאשר מדינה או ממשלה לוקחת הישגים צבאיים והופכת אותם להישגים אסטרטגיים מדיניים. אבל כאשר ממשלה לא עושה שום דבר, צה"ל נלחם, צה"ל מנצח, מביא הישגים, ומה עושים עם זה? כלום. ואז אין ברירה, אז כרגע בעזה ישנו כוח קטן, מדוע? כי אין לכוח גדול הרבה מה לעשות שם".

זה נקרא מלחמה?
"לא, אנחנו כבר לא במלחמה. המלחמה זו הגדרה של נתניהו, ויש משמעות להגדרה, אבל היום זו לא מלחמה, זה מבצעים כאלה ואחרים. הנקודה המרכזית היא שכאשר אתה מחזיק כוח גדול מאוד בתוך מרחב כזה אתה צריך לדאוג לכל מה שקורה שם, לאזרחים, אוכל, מים, דלק וכל מה שעושים שם. כל הרעיון של המערכה הזו מההתחלה היה לפגוע בחמאס קשה ככל האפשר ולבנות שם מערכת אחרת, אבל לא מערכת שבה הרמטכ"ל הוא יהיה המנהל של עזה". 

"לדבר הזה הממשלה לא עושה שום דבר, כי היא לא מסוגלת לנהל מערכה אסטרטגית כי הכוחות שם הם כוחות ששולחים אותנו לכל מיני הזיות משיחיות שאין להן שום תכלית ושום דבר, וכך גם הקרב על רפיח. אנחנו הולכים לקרב, למלחמה, אם נלך לשם, סמוטריץ', בן גביר וסטרוק, הם כרגע מובילים את ראש הממשלה. ראש הממשלה יודע מה זו המילה 'אתה הולך הביתה', אתה הולך למשפט שלך חזרה, לנבכי ההיסטוריה שרשמה אותך כמנהיג הרע ביותר שהיה למדינת ישראל מאז הקמתה. זה כבר נרשם, לזה לא יעזור שום דבר, אבל עכשיו לפחות תראה מה אתה עושה". 

לגבי אמון העם בממשלה, אמר בן ראובן: "מה אומרת אמא שצריכה לשלוח את הבן שלה לשדה הקרב והיא רואה שמדינת ישראל לא מחזירה את הילדים האלה הביתה? הפסדנו בשביעי לחודש, ועל הפסדים משלמים מחירים. אני לא מוותר על ירושלים, אבל אם צריך להפסיק את המלחמה תפסיק. איך תקבל את החטופים? למול המחיר שנשלם אם נחזיר חזרה 133 ארונות. הקרב על רפיח כמעט מבטיח את זה, כמה האנשים האלה עוד יכולים לשרוד?". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm