"חשבנו שאנחנו חולמים": עדי שפץ, ישראלית שביקרה באיטליה, העלתה לחשבון הפייסבוק שלה פוסט ובו סיפרה על מפגש עם מלצר במסעדה בנאפולי שהכיר את ירדן ביבס, אך לא ידע שהוא נחטף על ידי ארגון הטרור חמאס לעזה ביחד עם אשתו שירי וילדיהם אריאל וכפיר. 

באופוזיציה תוקפים: נתניהו עושה הכל כדי למנוע עסקה, כולל תדרוך בשבת"
על הראש של סמוטריץ': המדינות העוינות שיהיו חלק מעסקת החטופים

"את אתמול בערב לעולם לא אשכח", כתבה שפץ בפוסט. "ישבנו במסעדה בכפר קטן ליד נאפולי, מסעדה שצריך לדעת עליה כדי להגיע אליה…
נסיעה בדרך עפר צדדית מאחורי הכפר, ואז פתאום אור, והיא שם. קיבל את פנינו צוות מסביר פנים, ובעיקר מלצר מקסים אחד, היחיד מכל הצוות שדובר אנגלית, שליווה אותנו כל הארוחה".

"ובסוף כשהודינו לו על ההנחיה והליווי החם, הוא שאל מאיפה אנחנו, ששמע שאנחנו מישראל, הוא סיפר בחיוך גאה שיש לו חבר ישראלי -
ירדן ביבס, שישב פה במסעדה עם אשתו", סיפרה. 

"ירדן הוא מומחה יין, כך סיפר המלצר. כשישב פה, הם דיברו על יין - חלקו ידע מקצועי, ומאז הם חברים באינסטגרם", שיתפה. "לרגע חשבנו שאנחנו חולמים או שלא שמענו טוב, כולנו היינו בהלם, ירדן ביבס. חשבתי לעצמי, טוב בטח לא שמעתי טוב או שיש עוד מישהו עם שם דומה. זה לא יכול להיות".

שפץ המשיכה וסיפרה: "כעבור כמה דקות, המלצר שב מחויך לשולחננו עם הנייד שלו, והראה לי בגאווה תמונה של שירי ביבס יושבת פה ממש במסעדה… מה שלא הותיר מקום לספק, אלוהים, הוא לא יודע".

בהמשך שיתפה בתחושות התדהמה והעצב שאחזו בה ובבני משפחתה: "זה היה רגע נורא. המלצר בכלל לא ידע דבר. לא ידע דבר על האסון של המשפחה המקסימה הזו. הוא לא ידע… הוא לא ידע על השואה של המשפחה הזו. על השואה שלנו. פשעים נגד האנושות ברמה החמורה ביותר שיכולה להיות, הוא לא ידע. סיפרנו לו פחות או יותר כל מה שקרה ב-7 באוקטובר… ונשארנו המומים. איך זה יכול להיות שלא כולם יודעים.
הכאב מפלח את הלב. לא משאיר אוויר. התסכול עצום על העיוורון שקיים בעולם, זה לא נתפס. ועוד מדובר כאן באדם משכיל , דובר אנגלית, אז מה זה אומר על שאר האוכלוסייה? ממש כמו בשואה שלקח זמן עד שהכל נודע. זה לא יאמן. זה לא יכול להיות. והעצב כל כך גדול".

"בבוקר המלצר כתב לנו המום, שהוא לא נרגע מהחדשות הנוראות של ליל אמש. והוא אפילו לא יודע את הקצה", כתבה והוסיפה: "שירי וירדן ישבו במסעדה הקסומה הזו, וגם אנחנו. כולנו רקמה אחת. אמן שכולם ישובו הביתה. אמן אמן אמן, באמת איזה עולם".