133 שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) נתפסו במהלך הלילה (ראשון), בשתי דירות שונות במהלך פעולות מבצעיות יזומות, בעיר יפו ובשכונת ג'אבל מוכאבר בירושלים. 

בפעילות של לוחמי מג"ב נתפסו בדירה בעיר יפו 49 שב"חים, כשברשות אחד מהם נתפס סכין, ועברו לחקירה בתחנת יפו. כמו כן, 84 פלסטינים שוהים בלתי חוקיים במתחם מגורים בג׳אבל מוכאבר, כשאצלם חמישה סכינים, והועברו לחקירה בתחנת עוז. ב-24 שעות האחרונות, תפסו לוחמי מג"ב כ-170 שב"חים, תשעה מסיעים, שלושה מעסיקים ומלין אחד בגזרות השונות, 95 מתוכם במג"ב עוטף ירושלים.

"יזכור עם ישראל את בניו שהופקרו": צעקות לעבר נתניהו ביד ושם

מדובר בפעילות אותה מתווה מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, לאכיפה עבירות השהייה הבלתי חוקית לרבות כנגד מסיעים, מעסיקים ומלינים. לוחמי מג"ב מרכזים מאמץ למניעת חדירת שב"חים בקו התפר ומבצעים פעילויות משמעותיות לאיתור ומעצר שב"חים וחשודים המסייעים להם בהסעה, העסקה והלנה.

הלילה, בפעילות של לוחמי מג"ב מרכז, צוות לוחמים הבחין בשני חשודים ביפו, ששינו את כיוון ההליכה שלהם לאחר שזיהו את הכוח, וכאשר נקראו לעצור, החלו להגביר את קצב הליכתם כמי שמנסים להימלט. הלוחמים עיכבו את שני החשודים כאשר אחד מהם טען שתעודת הזהות שלו נמצאת בביתו. הצוות הגיע יחד עם החשוד לבית אליו הוביל את הלוחמים, וכשפתחו את הדלת, חשודים שהיו בפנים סגרו אותה והחלו לנסות להימלט דרך החלונות והגגות.

בחיפוש נוסף שערכו בבית, הלוחמים תפסו חשוד, שב"ח, שהסתתר מהלוחמים מתחת למיטה כשברשותו סכין. החשוד ניסה להימלט אך הכוחות השתלטו עליו ועצרו אותו.

מתחילת המבצע, שהחל בתחילת השנה, תפסו לוחמי משמר הגבול למעלה מ-5,500 שוהים בלתי חוקיים בכלל הגזרות ולמעלה מ-900 חשודים שהסיעו, העסיקו והלינו שוהים בלתי חוקיים.

"תושייתם של הלוחמים הלילה ביפו, הנחישות שלהם והמקצועיות, הובילו לתפיסה משמעותית של 49 שוהים בלתי חוקיים", אמר הבוקר ניצב בריק יצחק, מפקד משמר הגבול והוסיף, "לוחמי מג"ב פרוסים בכל הגזרות ברחבי הארץ ומצוידים בכשירות המבצעית והמקצועית הנדרשת במגוון משימות מבצעיות חשובות. בתקופה הזו הפעילויות הביטחוניות מאתגרות אותנו יותר מתמיד, והיום, יום הזכרון לשואה ולגבורה, הוא תזכורת לעולם על צדקת הדרך שלנו כעם וכמדינה. אנו נמשיך לפעול ללא לאות, כתף לכתף עם ארגוני הביטחון תוך הפעלת כלל יחידות החיל, בהן היחידות המיוחדות, לשמירה על אזרחי ישראל - זוהי מטרתנו בכל מקום ובכל זמן. הלוחמים שלנו פועלים לאור ערכי החיל ובכל יום מחדש מוכיחים שאנחנו חומת המגן של עם ישראל.

"בסוף השבוע, חיסלו לוחמי היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור וחילוץ בני ערובה (הימ"מ) בטול כרם חמישה מחבלים שביצעו פיגועים בעבר ושתכננו לבצע פיגוע נוסף בזמן הקרוב. במהלך הפעילות נפצע לנו לוחם והוא מטופל בבית החולים, אנו מתפללים לרפואתו יחד עם כל עם ישראל."

בפעילות נוספת, במחוז ירושלים אותרו לפנות בוקר 84 פלסטינים שוהים בלתי חוקיים במתחם מגורים בג׳בל מוכאבר והועברו לחקירה בתחנת עוז.

כאמור במהלך פעילות יזומה בהובלת שוטרי תחנת עוז, ובהשתתפות שוטרי יס״מ ירושלים ולוחמי מג״ב ירושלים, הגיעו הכוחות למתחם מגורים בג'בל מוכאבר, שבמזרח ירושלים, בעקבות חשד שעלה על הלנת פלסטינים שוהים בלתי חוקיים. 

לפנות בוקר פשטו עשרות שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב לבית המגורים ואיתרו בתוכו 84 פלסטינים תושבי איו״ש, שוהים בלתי חוקיים. מרביתם ללא היתרי שהייה בישראל כלל, וחלקם ללא היתר ללון בישראל. אחד החשודים נעצר ע״י השוטרים לאחר שניסה להימלט מהמקום ללא הצלחה. כמו כן, במהלך החיפוש בבית אותרו ונתפסו בבתים על ידי  השוטרים 5 סכינים. 

כוחות מג''ב ויס''מ במהלך הפעילות הלילה בירושלים  (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות מג''ב ויס''מ במהלך הפעילות הלילה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

רפ״ק ברק דדון, שהוביל את הפעילות בירושלים מסר: ״המאבק בשהייה הבלתי חוקית בישראל, ובאלו המסייעים לאותם פלסטינים ששוהים כאן שלא כחוק, הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות היום יומית שלנו. ניסיון העבר מלמד, שחלק ניכר מהם מחוללי פשיעה ויש בהם גם מי שמעורבים בעבירות ביטחוניות וטרור. מרבית הפעילות המשטרתית בהקשר זה היא יזומה- פעילות חשיפה של המשטרה, וכך היה גם הלילה. עשרות החשודים נתפסו במתחם מגורים אחד שאליו הגענו עפ״י מידע וצו בימ״ש, ופתחנו בחקירה גם בהקשר של הלנת השב״חים, במטרה למצות את הדין עם המעורבים. נמשיך לפעול כל העת לאיתור שוהים בלתי חוקיים בירושלים ובכל מקום אחר, ונגד אלו המסייעים להם שלא כחוק בכדי לשמור על שלום הציבור ובטחונו".