נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו מיכל, אירחו אתמול (שלישי) משפחות שכולות בבית הנשיא. במהלך המפגש שמעו הנשיא ורעייתו מהאלמנות והיתומים על התמודדות המשפחות ועל החלל הענק שהותירו יקיריהם.

ייטב לב הלוי, שנפצע אנושות בפעילות בטול כרם, מת מפצעיו

מבשר יהודה קלמזון (15), בנו של אלחנן מאיר קלמזון ז"ל, שנפל על הקרב בבארי בשביעי לאוקטובר, שיתף: ״מעבר לסיפור הגבורה, אבא שלי היה איש משפחה שתמיד עזר, הוא תמיד היה מגיע לבית ספר לתמוך בי ולעזור לי, גם כשהיו מחלקות בנינו. היה צנוע, אם הייתי צריך עזרה או היו לי חששות, הייתי יכול להתקשר אליו והוא מיד היה מגיע".

אפרת אלמסנינו, אלמנתו של לירן אלמסנינו ז"ל מיחידת הלוט"ר, שנפל על הקרב בקיבוץ חולית, מספרת: "התחתנו לפני 9 שנים, הלכנו אחרי החלום לגור במושב. לירן רצה לגדל כבשים, ואני אחריו. מאז השביעי לאוקטובר אני מעבירה לילדים שלנו שמעבר לכך שהוא נפל כגיבור ישראל, הוא היה גיבור גם בחייו - חי חיים אמיצים ולא פחד ללכת אחרי החלומות שלו".

טל עציון (23), בנו של זאב (זאביק) עציון ז"ל, רבש"צ קיבוץ נירים, שבמלחמת צוק איתן רגע לפני כניסה הפסקת האש לתוקף נפגע מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ, שיתף: "אבא שלי תמיד היה מחייך וזורח, ואת זה לקחתי ממנו. היה לו הרצון והיכולת לעזור לכולם, המספר שלו היה בחיוג מהיר אצל כל התושבים בקיבוץ - מפנצ׳ר באמצע הדרך ועד רעשים של חפירות מתחת לאדמה. זאביק, זאב, אבא שלי, היה דמות מופת".

זאב עציון ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
זאב עציון ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
 

תמי שלח, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, אמרה: "כבכל שנה אנחנו מגיעים למפגש עם נשיא המדינה ורעייתו, להנציח ולספר על החלל שהותירו היקירים שלנו. השנה הצטרפו למעגל השכול מעל 230 אלמנות ו-550 יתומים מספר שלא האמנו שאי פעם נספור בשנה אחת. מאות ילדים נשארו ללא אב לחזק, לתמוך ולחבק. ילדים שאבא שלהם לא ירים אותם על הכתפיים ביום העצמאות, ילדים שאבא שלהם לא יובילו אותם לחופה. ארגון אלמנות ויתומים של צהל מלווה כבר מעל 30 שנה אלמנות, יתומים ויתומות, שאיבדו כל כך הרבה למען המדינה. אין תחליף לאבא או לבעל אבל אנחנו כאן לכל צורך ומענה - לאורך כל הדרך״.

תמי שלח  (צילום: עופר חג'יוב)
תמי שלח (צילום: עופר חג'יוב)