השלג הגיע לירושלים ובגדול. אחרי שהבוקר (רביעי)  נראו בבירה פתיתי שלג בודדים, בשעות האחרונות השלג מתחיל להערם, ודרכי הגישה לעיר נסגרו, עקב חשש להחלקה של רכבים או להיתקעות באמצע הכביש. שלג מעורב בברד יורד על ירושלים, והכבישים התכסו בשכה דקה של קרח.



בעקבות השלג הכבד שנערם בבירה ולאור התחזית כי השלג צפוי להמשיך לרדת ולהערם, החליטה  משטרת ירושלים לסגור לתנועת כלי רכב את הצירים הבאים בעיר : ציר שמואל תמיר (הר חומה) לשני הכיוונים, כביש בגין לכל אורכו לשני הכיוונים, קטע הכביש מצומת אורה ועד ביה״ח הדסה עין כרם לשני הכיוונים, כביש 9 מצומת הגבעה הצרפתית כולל מנהרת הארזים לשני הכיוונים. שוטרי התנועה של מחוז ירושלים פרוסים לאורך הצירים ומכוונים את הרכבים לצירים חלופיים. 



מוקדם יותר היום סגרה המשטרה את כביש 443, שנחסם מצומת מכבים עד לגבעת זאב, משני הכיוונים, עקב קרח על הכביש. גם כביש 1, שביל הגישה המרכזי מתל אביב לירושלים, נסגר לתנועה מלטרון ועד ירושלים, משני הכיוונים. שני הכבישים נסגרים ונפתחים לסירוגין, בהתאם להערכות מצב שמתקיימות במקום.  משטרת ירושלים קראה לתושבים להימנע מנסיעה בשלג עם כלי רכב פרטיים, במטרה לאפשר לכוחות המשטרה, לגורמי ההצלה ולצוותים העירוניים הנמצאים בשטח, לשמור על צירי התנועה המרכזיים פתוחים.


בעקבות אירועי מזג האוויר יש תקלות והפסקות חשמל ברחבי הארץ, בעיקר בנתניה, הרצליה, רעננה, ראשון לציון. בסך הכל מדובר על כ- 9,000 בתי אב ללא חשמל.  זמן ממוצע לטיפול בתקלה עומד על כשלוש עד ארבע שעות . צוותי החברה פרוסים בשטח ומטפלים בכל התקלות בהקדם האפשרי

שיא החשמל של כל הזמנים צפוי להישבר

בחברת החשמל מעריכים כי בשעות הערב ישבר שיא הביקוש לחשמל בכל הזמנים. בחברה מעריכים שהשיא יגיע לכ- 12,200 מגאווט לעומת שיא הביקוש בסופה אשתקד - כ- 11,640 מגאווט, שנרשם בתאריך 15.12.13. שיא הביקוש של כל הזמנים נרשם בתאריך 14 ביולי 2012 ועמד על 11,900 מגאווט.
 
בשעות הצהריים פגע ברק  במגדל הפיקוח של שדה התעופה בן גוריון. הברק פגע בכמה ממערכות מגדל הפיקוח וכתוצאה מכך עבר המגדל לעבוד במערכות משנה  - BACK UP, הקיימות כדי להוות תחליף במידה והמערכות הראשיות יפגעו -  כפי שקרה היום. 

כתוצאה מכך גדלו מרווחי הזמן בין ההמראות  ובין הנחיתות, מה שגרם לשיבושים קלים בהפעלת שדה התעופה. פרט לכך לא  היו הפרעות כל שהן בפעילותו התקינה של השדה. צוותים טכניים עומלים על תיקון המערכות שנפגעו. 
 
 הסערה שפוקדת את ישראל גבתה גם קורבן ראשון בנפש, כאשר ילד כבן 13 נהרג ושלושה נפצעו קל- בינוני, בתאונת דרכים שאירעה בצהריים בצומת צור הדסה, סמוך לישוב מטע הקרוב לירושלים.  מבדיקה ראשונית עולה, כי שני הפצועים וההרוג נתקעו עם רכבם באמצע הכביש. הם יצאו החוצה, ואוטובוס ללא נוסעים שחלף במקום ניסה לבלום, אך עקב הקרח שעל הכביש החליק ופגע בהם.

במוקד 100 של המשטרה התקבלו מאתמול  כ- 30,000 פניות,  לעומת יום שגרתי במהלכו מתקבלים כמחצית הפניות . בנוסף,  כחלק מהיערכות משטרת ישראל למזג האוויר הסוער, היא מפעילה  מרכז מידע ארצי למענה לפניות אזרחים שמספרו  1-700-705-100 ובמהלך היממה האחרונה התקבלו בו כ- 37,000 פניות. 

בהכנת הידיעה השתתפו: נועם אמיר, אלון חכמון, יאסר עוקבי, אריק בנדר, קארין רוזקובסקי, וגלי מרקוביץ' סלוצקר.