גורמים פלסטיניים מכינים תביעות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד בכירים ישראלים שהורו על הרס של מבנים ברצועת עזה. בנוסף מתכננים הפלסטינים תביעות נגד האחראים, לטענתם, על בניית והרחבת ההתנחלויות ביהודה ושומרון. כך אמר היום (ראשון) מוסטאפה ברגותי, חבר בוועד הפועל של הפתח לעיתון "אל-חיאת". 

"יבוא היום בו בכירי הממשלה והצבא הישראלי וכל 650,000 המתנחלים יהיו מבוקשים במדינות שונות ברחבי העולם ולא יוכלו לטייל", אמר ברגותי. הוא הוסיף כי "אנו קרובים ליום בו הקו הפתוח היחידי לבכירים ישראלים יהיה קו תל אביב - וושינגטון, משום שארצות הברית היא המדינה היחידה שלא מקבלת את ההחלטה של בית הדין הפלילי הבינלאומי". 

אמש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לבצע בדיקה ראשונית של פשעי מלחמה אפשריים שבוצעו בשטחי הרשות הפלסטינית. צעד רשמי ראשון שיכול להוביל לאישומים נגד גורמים רשמיים ברשות הפלסטינית ובישראל. 
 
 
נתניהו: "החלטה אבסורדית, בקרוב גם אל-קאידה יגישו תביעה"

 

בהודעה שמסר נתניהו במשרד ראש הממשלה, בה הוא דיבר באנגלית ובעברית, אמר: "ישראל דוחה על הסף את ההחלטה השערורייתית של התובעת של בית הדין הבינלאומי. בעקבות ההחלטה האבסורדית הזאת, החמאס כבר הודיע שהוא יגיש תביעות נגד מדינת ישראל, ואני לא אתפלא אם בקרוב נשמע דברים דומים מחיזבאללה, מדאעש ומאל-קאידה".
נתניהו התייחס לאירועי הטרור בצרפת ואמר: "לאיזה אבסורד התדרדר בית הדין הבינלאומי? ימים ספורים אחרי שהטרור של האסלאם הקיצוני ביצע את הטבח בצרפת, החליטה התובעת של אותו בית דין לפתוח בבדיקה דווקא נגד מדינת ישראל, שמגינה על אזרחיה מפני החמאס, ארגון טרור של האסלאם הקיצוני שאמנתו קוראת לבצע טבח ביהודים באשר הם. זהו אותו חמאס שנמצא בברית עם הרשות הפלסטינית, ושפושעי המלחמה שלו ירו אלפי טילים לעבר אזרחי ישראל בקיץ האחרון".

לפני כשלושה ימים הודיע בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כי יפתח בחקירה ראשונית לפשעי מלחמה אפשריים שבוצעו בשטחי הרשות הפלסטינית, הצעד הרשמי הראשון שיכול להוביל לאישומים נגד גורמים רשמיים ברשות ובישראל.