בעקבות הפיגוע שאירע הבוקר (שני) בצומת מעריב בתל-אביב, בו נפצעו תשעה מהמחבל הדוקר, מיהרו הפוליטיקאים, הנמצאים בעיצומה של מערכת הבחירות, לפרסם הודעות. ח"כ דני דנון (ליכוד) התייחס לאירוע הדקירה: "בזמן שהפלסטינים תובעים אותנו באו"ם, הם גם מחנכים דור שלם לרצח והסתה". דנון אמר כי יש לפעול ללא רחמים כנגד פגיעה באזרחי ישראל: אין להבליג על שום פיגוע, יש לגבות מחיר כבד מהרשות הפלסטינית". לדברי דנון "אבו מאזן מוכיח שוב שאינו איש שלום אלא תומך טרור".



יצחק אהרונוביץ' (ישראל-ביתנו), השר לביטחון פנים, שהגיע לזירת האירוע, תיאר את המתחרש: המחבל נלכד לאחר עבודה מצויינת של קצין יחידת נחשון ולוחמים נוספים מהיחידה. הפיגוע הזה מצטרף למספר פיגועים שהיו בתל אביב ובירושלים". אהרונוביץ התייחס לזהותו של המפגע, תושב שכם, שפרטים נוספים אודותיו נאסרו לפרסום ואמר: "אנחנו נמשיך לטפל בשוהים בלתי חוקיים". 


ח״כ מירי רגב התייחסה להתנהלות של צוות נחשון, ואמרה: "אני מברכת את צוות נחשון שפעל במהירות ובדריכות ומאחלת בריאות לפצועים״. כמו כן, הוסיפה רגב: ״ארוע הדקירה מזכיר שוב לאזרחי ישראל שאבו מאזן והפלסטינים הם צמאי דם, אנחנו מספקים להם עבודה והם מפגעים ופוגעים בנו. הגיע הזמן להתעורר מאשליות השלום של השמאל ולהבין שרק יד ברזל תילחם בטרור".

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) התייחסה להתנהלות הפלסטינים בבית הדין בהאג: "מי שבידו האחת משלם משכורות למחבלים ומייצר טרור בחוצות  ישראל, ובידו השניה חותם על פניות לבית הדין בהאג - הוא לא פרטנר אלא אויב. וכך יש להתנהג כלפיו".

נפתלי בנט אמר כי ״האחראי לפיגוע הטרור בתל אביב הבוקר הוא אותו אדם שנצפה צועד בחברת מנהיגי העולם רק לפני שבוע בפאריז. כשאבו מאזן מסית יומם וליל בטלויזיה נגד היהודים, קורא לכיכרות על שם רוצחים ונותן פרסים כספיים לרוצחי יהודים, הוא הופך עצמו לדילר של הסכינים והמחבלים הם רק שלוחיו. ממשלת ישראל חייבת לעצור כל הזרמת כספים לטרוריסט אבו מאזן כל עוד הוא ממשיך למממן משפחות מחבלים, מילים לא מספיקות.״

 יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, שהגיע לכנס של נציגי התנועה הקיבוצית, התייחס לפיגוע הטרור הקשה. הוא שוחח עם מפכ"ל המשטרה ואמר: "התרשמתי מהתפקוד היעיל של כל המערכות העוסקות באירוע. הרצוג הוסיף: "צה"ל, השב"כ והמשטרה יקבלו מאיתנו גיבוי מלא למלחמה חסרת פשרות בטרור בכל מקום שבו יש איום על ישראלים, בגבולות המדינה ומחוץ להן. אין היום תחושת ביטחון לאזרחי ישראל, לא בירושלים, לא בעוטף עזה ולא בתל אביב, ואנחנו נשנה זאת בהתנהלות תקיפה ונחושה מול ארגוני הטרור וראשיהם".

יו"ר מפלגת "יחד", ח"כ אלי ישי התייחס לאירועים הנוספים שאירעו בתקופה האחרונה, אם ברהט ואם בירושלים: "מי שלא נתן גיבוי למשטרה מול המהומות ברהט, מי שלא עצר את השתוללות הדקירות בירושלים, הוא זה שאחראי לחולשה הנמשכת מול הטרור". לדברי ישי, יש קשר ישיר בין הפיגוע בגשר מעריב לבין הפקרת הבטחון האישי בחלקים רבים בדרום העיר. ישי הוסיף: "הפיגוע הזה הוא תוצאה ישירה של הגמגום מול האויב". 

שר החוץ, נפתלי בנט, התייחס גם הוא לקשר לאירועים ברהט, ואמר: מי "שעומד מאחורי המהומות ברהט ועמדו מאחרי גל הפיגועים בירושלים: אבו-מאזן, הנייה, ראאד סאלח, חנין זועבי, אחמד טיבי ושותפיהם. כולם חלק מאותו מהלך של ערעור על זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה יהודית, וזה לא משנה מבחינתם אם זה ביהודה, בשומרון, בנגב, בגליל, בת״א או בירושלים. כולם חלק מאותה זרוע שמטרתה לחסל את המדינה היהודית. לכן חייבים לפעול בצורה נחושה נגד כל אותם אנשים, שפועלים תחת שמות שונים ובמישורים שונים, אבל לכולם אותה מטרה: להרוג יהודים ולחסל את ישראל״. 

גם ח"כ יוני שטבון (יחד), חבר ועדת החוץ והביטחון, התייחס לפיגוע הדקירה: "למי ששכח, אנחנו נמצאים במלחמת טרור זוחלת. לערביי ישראל יש מבחן נאמנות, אבל לישראל יש מבחן בתקיפות. מוכרחים להפעיל יד קשה. למדינה ריבונית אין פריבילגיה להבלגה על טרור. הבלגה מייצרת הצלחה שמייצרת מוטיבציה אצל תאי טרור. חייבים לעצור את הגולם כבר בהתחלה". עוד הבהיר שטבון כי "עכשיו, דווקא עכשיו ישראל צריכה מחנה לאומי גדול וחזק למען הריבונות והביטחון שלנו".

מיכאל בן ארי, יו"ר עוצמה יהודית, אמר: "הפיגוע בלב תל אביב הבוקר הוא לא חד פעמי, הוא מכוון ללב של כולנו. אשליית הדו קיום נקברת שוב ושוב בדם יהודים. אבל פוליטיקאים קטנטנים ממשיכים לספר לנו על נאמנות של האוייב הרצחני והאוייב מחדד את הסכין לפיגוע הבא".
 

מחברת דן נמסר לאחר הפיגוע: "חברת דן מאחלת ומתפללת להחלמה מהירה של כל הפצועים בפיגוע הדקירה שארע הבוקר בתל אביב.

נהג האוטובוס שפעל עפ"י הנחיות קצין הביטחון של החברה וגורמי הביטחון הוכיח תושייה, אומץ וגבורה כשפעל למען הגנה על הנוסעים תוך כדי שהוא פצוע קשה כתוצאה מדקירה עמוקה בחזה. נהגי חברת דן עומדים בחזית מדי יום, זהו תפקידם וכך ימשיכו לנהוג. אנו נמשיך לשרת את תושבי ישראל בכל מצב כהרגלנו כפי שעשינו זאת בנאמנות במשך 70 שנה".