פרשיות הניצבים הקשורים על פי החשד לעבירות מין והטרדות של שוטרות הוציאה גם את השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ משלוותו וההחלטה מרביעי האחרון של המפכ"ל לפטר את סגנו ניצב ניסים מור שעניינו נחקר בימים אלו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שבפרקליטות הובילה את השר אהרונוביץ לפנות אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי מינויים של ניצבים חדשים לא יאושרו אלא לאחר בדיקת מורחבת שבה יצטרכו הקצינים הבכירים להשיב על שאלות בתחום המוסר ושחיתות ציבורית.

בימים האחרונים גישש השר לביטחון פנים בקרב יועצים משפטיים חיצוניים כדי לבדוק את הסוגיה הסבוכה אליה נקלעה המשטרה וכפי שציינה כתבת "מעריב", טל אריאל אמיר, בטור שפרסמה בשני השבוע, ההמלצה היתה חד משמעית ולפיה יש לדרוש מהקצינים הבכירים בטרם ימונו לדרגות ניצב, כי יעברו בדיקת פוליגרף כדי לשלול אפשרות לפיה הם נושאים גיבנת של הטרדות מיניות או עבירות מין אחרות.

כידוע במהלך השנה וחצי האחרונות פרשו מהמשטרה חמישה ניצבים בשל הסתבכויות בפרשות שונות וכן פיטוריו של ניצב נוסף ניסים מור החשוד בשורה של הטרדות מיניות בפרשה שהסעירה את המשטרה בשבוע האחרון.


על פי עמדת השר שהופנתה אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, יידרש כל מועמד לדרגת ניצב לעבור כאמור בדיקת פוליגרף מעבר לזו שמתבצעת כיום והמבוססת על חמש שאלות בתחום הסמים, ביטחון, עבר נפשי וכן אם ביצע עבירות על החוק, וזאת כשלבדיקה יתווספו שתי שאלות נוספות האחת קשורה לתחום השחיתות הציבורית והשנייה לתחום עבירות מין היינו המוסר.

השר הבהיר כי לאור האירועים החמורים ומצבו המתדלדל של הארגון בעיני הציבור הוא לא יאשר שום מינוי של ניצב עד שלא יעבור את בדיקת הפוליגרף המורחבת.

יועצו האישי של השר מסר. "מזה כמה ימים השר בוחן מול גורמים משפטיים בכירים אפשרות של בדיקת פוליגרף כחלק מהליך הקידום לקצינים בכירים בשאלות של שחיתות ציבורית ומוסר. כשר ממנה , אין לו כלים אמיתיים לדעת האם קיים בעברו של המועמד עבירות בנושאים הללו, ולכן הוא פנה אתמול ליועמ"ש בהמלצה בנושא".