מפקד מחוז חוף, ניצב חגי דותן, החשוד בהטרדות מיניות של חמש שוטרות לפחות המשרתות בפיקודו, זומן להגיע גם היום למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח״ש), להמשך חקירה. במקביל יגיעו למשרדי מח״ש שוטרות נוספות, שעל פי החשד הוטרדו על ידו.



קצינה הכפופה לדותן מסרה ביום חמישי האחרון במשרדי מח״ש עדות שנמשכה חמש שעות. היא נשאלה על הקשר האישי בינה לבין דותן ועל החשד שזכתה בשל כך בהטבות לעומת קצינות אחרות במחוז.



דותן ממשיך לדבוק בגרסתו, שלפיה מדובר בהטרדות מילוליות בלבד, ללא היבטים מיניים, אם בכלל, אולם במח״ש דוחים את גרסתו. במקביל ממשיך לזרום מידע על שוטרות נוספות שעל פי החשד הוטרדו על ידי הקצין המוערך וכמה מהן כבר זומנו להעיד היום במח״ש.



מי שטרם התייחס לסוגיה הוא מפכ״ל המשטרה יוחנן דנינו, שמבהיר באופן כללי כי יגלה "אפס סובלנות" למטרידים מינית.



אלא שדנינו מתכוון למנות את ניצב ירון בארי לראש אגף התנועה, וכבר הועלו נגדו טענות כי דרגתו בצה״ל התעכבה בשל הסתבכותו בחשד להטרדה מינית. המינוי הזה, טוענים גורמים בכירים במשטרה, עלול לעורר תגובות צורמות שיגבירו את הטלטלה שעוברת על הארגון.



לפי שמועה המתרוצצת במשטרה, מח״ש חוקרת את מעשיו של ניצב נוסף, אם כי טרם מדובר בחקירה רשמית, מה שעלול להעלות את מספר הניצבים שהסתבכו באחרונה לשמונה. במח״ש מסרבים להתייחס לשאלה אם מתנהלת חקירה של ניצב נוסף.



אחת השאלות הגדולות במערכת החוק היא זהותו של המפכ״ל הבא, לאחר שדנינו יסיים את תפקידו במאי הקרוב. מינוי אפשרי הוא זה של האלופה (במיל') אורנה ברביבאי (53), בעבר ראש אגף כוח אדם בצה״ל, שפרשה משירות רק בספטמבר האחרון. זאת לאחר שעלתה האפשרות כי לראשונה בארגון תמונה אישה לתפקיד.




מאכ"א לכס המפכ"ל? ברביבאי. צילום: פלאש 90



״מינוי כזה ימנע המון ביקורת על התנהלות הארגון וצפוי לקבל חיזוק מגופים גדולים התומכים בקידום מעמדה של אישה גם במשטרה״, אומרים גורמים במערכת החוק, "אין ספק שאישה יכולה לשנות את התדמית העגומה שדבקה במשטרה בעיקר בחודשים האחרונים״. עם זאת, טרם נשללה מועמדותם של ניצבים בתוך המשטרה להתמנות לתפקיד, והמועמד המרכזי שבהם נכון להיום הוא ניצב בנצי סאו, מפקד מחוז תל אביב.



כחלק מהניסיון להיאבק בתופעה שמביכה את המשטרה ופוגעת קשות באמון הציבור בה, יכנס היום המפכ״ל לדיון חירום בנושא את כל הקצינים מדרגת סגן ניצב ומעלה.