הוארך מעצרו של מוחמד סלאיימה, בן ה-22, החשוד בפיגוע דריסה סמוך לבסיס יהודאי מ- 6.3.15, כך הותר היום (שני) לפרסום.



חקירת האירוע התנהלה בבימ"ר ירושלים בשיתוף פעולה עם השב"כ. בחקירתו, הודה סלאיימה במיוחס לו וטען כי במהלך השבוע שקדם לאירוע הוא תיכנן לבצע פיגוע כנגד יהודים, הלך לעיר העתיקה ורכש גרזן ושם אותו ברכבו. יום קודם לפיגוע התגבשה בליבו ההחלטה הסופית.



ביום הפיגוע, בשעה 08:00 בבוקר יצא מביתו ונסע ברכבו מסוג הונדה והחל בחיפוש אחר קורבנות. תחילה נסע בכביש מספר 1, משם בכביש בגין ואז חזר שוב לכביש מספר 1, כשהגיע סמוך לבסיס יהודאי והבחין בלוחמות העומדות במעבר החציה החליט אז לבצע את הפיגוע ולפגוע בהן. הוא האיץ את מהירות הרכב ודרס את הלוחמות ורוכב אופניים שהיה במקום. לוחם מג"ב שעמד בעמדת הכניסה לבסיס יהודאי, יחד עם מאבטח נוסף, הבחינו באירוע וירו לעברו ופגעו ברכבו, מה שהוביל לעצירת הרכב. החשוד יצא מהרכב כשהוא אוחז בידו בגרזן, אז ירו לעברו שוב לוחם מג"ב והמאבטח ופגעו בו. כתוצאה מהפיגוע נפגעו 6 לוחמות מג"ב ברמות שונות וכן האזרח שרכב על אופניים במקום.



מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את פעילותם האמיצה של לוחם מג"ב והמאבטח שירו לעברו המחבל, ובכך מנעו פגיעה באזרחים נוספים. עוד שיבח מפקד המחוז את חוקרי היחידה המרכזית: "חקירתם המקצועית והנחושה הניבה תוצאות שהובילו לכדי הצהרת תובע והגשת כתב אישום בתוך זמן קצר".



מעצרו של החשוד הוארך היום בבית משפט השלום בירושלים, עד ליום שישי, 20.3.15,  עם הצהרת התובע בדבר כוונה להגיש כתב אישום כנגדו.