1200 עובדי מפעלי טכנולוגיות להבים BTL בצפון פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה.



העובדים חסמו את שערי המפעלים בנהריה ובתפן, במחאה על מה שהגדירו "כישלון המשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי עימם".

סגן יו"ר ועד עובדי תפן, יעקב דנה, אמר "כי העובדים דורשים שההנהלה תגיע עימם להסכם: "יש כאן עובדים שמרוויחים 24 שקל לשעה והם ירוויחו בקרוב 25 שקל". דנה הוסיף: "מדובר בעובדים שסוגרים 5000 שקל אחרי 20 שנה או 6000 שקל עם שעות נוספות.

יו"ר העובדים הדגיש: "כרגע סגרנו את השערים ועד שלא נגיע להסכמים אנחנו לא חוזרים לעבודה".


העובדים חוסמים את שערי המפעלים, הבוקר

מהנהלת טכנולוגית להבים נמסר: "צר לנו על שההסתדרות בחרה להכריז על שביתה במפעלינו בנהריה ובתפן. הנהלת החברה הציגה בפני הוועד חבילה הכוללת תנאי שכר ותנאים סוציאליים שונים. ההנהלה ביקשה את עזרת וועד להאיץ את המו"מ בכדי להגיע להסכם מקיף בהקדם האפשרי. בתגובה הוועד הציב בפני ההנהלה אולטימטום שאין באפשרות ההנהלה להסכים אליו. הנהלת החברה פתוחה ומעוניינת לדון עם הוועד על החבילה הכוללת שהוצגה ואנו מאמינים שהתקדמות תושג דרך מו"מ - לא דרך שביתות".

כמו כן הם הוסיפו: "בשלב זה ובהתחשב בנסיבות, אנו סבורים שאין תועלת בשביתה והיא לא תשיג תוצאות חיוביות עבור העובדים. אנו קוראים להסתדרות ולוועד העובדים לנהוג באחריות, ולהביא בחשבון את האינטרסים של העובדים, החברה והלקוחות".

בתוך כך, נמשכים עיצומי עובדי מפעל כיל
בדרום הארץ. לאחרונה, המדינה החליטה שלא לנצל את מניית הזהב על מנת למנוע מכיל את הליך פיטורי העובדים. כעת, לאחר הבחירות, שבגינן נמנעה ברגע האחרון השבתת מפעלי הדרום, כל הצדדים חוזרים לנקודת ההתחלה במשא ומתן.

בהנחיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדק היועץ המשפטי של משרד האוצר את האפשרות למימוש מניית הזהב. הוא פנה פעמיים לכיל וביקש פרטים על מבנה הפיטורים ואם החברה מתכננת להעביר חלק מהפעילות שלה לחו"ל. כיל הדגישה כי ישראל ממשיכה להיות מרכז העסקים וכי היא לא תפעל נגד תנאי הרישיון. הסברים אלה סיפקו את האוצר.