המאבק במפעלים המזהמים במפרץ חיפה מתרחב: כ-30 הפגינו הבוקר (שני) בעתלית בדרישה לסגור את מפעל "שרפי כרמל" בטענה כי הוא גורם לזיהום אויר באיזור.



התושבים טוענים כי לפני כשנה, במהלך אירוע של חומרים מסוכנים במפעל, הם סבלו מריחות חזקים באיזור כולו. כמו כן, הם דורשים את הרחקת המפעל מהאיזור.



אורן עוזרד, סגן ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, התייחס לפעילותם ואמר: "במהלך השנה האחרונה פועל מטה מאבק משותף למועצה ולתושבים יחדיו והגענו להשגים. המפעל הוריד משמעותית את כמות החומרים המסוכנים, רמת הפליטות מהמפעל ירדה בצורה ניכרת, רמת ניטור הפליטות ושקיפות הנתונים עלו, המפעל פועל להסדרת תקני כיבוי אש מחמירים ועוד". עוזרד הוסיף: "בכל שלב בתהליך לא נתפשר על עמידה מלאה בתקני הפעלה ונמשיך לפעול לפיקוח רציף על מנת להבטיח את בריאותם ובטיחותם של תושבי עתלית עד להוצאתו של המפעל מהישוב".



במקביל לכך, נמשך המאבק במפעלים במפרץ חיפה. לאחר שמשרד הבריאות פרסם דוח ובו נתונים על התחלואה באזור, עולה החשש כי זיהום האויר הוא הגורם למצבם הבריאותי של התושבים. ביומיים האחרונים חסמו משאיות של העירייה את שערי המפעלים בהם חשש לזיהום, אך במהלך הבוקר פעלו מנופים מטעם המפעלים להזזת המשאיות, פעילות שהתקיימה, לפי המפעלים, באישור ובידיעת המשטרה.