הנשיא לשעבר שמעון פרס נפגש היום (שישי) עם מנכ"ל ענקית הסלולר הבינלאומית אורנג', סטפן רישאר, ובמהלכה גינה פרס בתקיפות כל ניסיון לחרם על ישראל: "הגעתך לישראל חשובה מאד- הדברים צריכים להישמע בקול ברור כי אתה נגד חרם ובעד ישראל. חרמות שורפים והורסים גשרים של שלום במקום לקרב ולהציע סובלנות, ולכן חשוב מאד כי החברה שלך תאמר בקול ברור כי היא מתנגדת לחרם".



"אני שמח כי החלטתם להרחיב את ההשקעות של אורנג' פה ולעבוד בישראל", אמר הנשיא לשעבר, "ישראל הפכה ל'סטארט אפ ניישן' ואנו רוצים כי האזור כולו יתקדם יחד עם ההתקדמות אצלנו ומנסים לפתח טכנולוגיות מתקדמות גם אצל שכנינו, לכן עלינו להילחם יחד בטרור ובחרמות ובמקום זאת לקדם טכנולוגיה ושלום. צריך להבין כי חרם מסכן כל אפשרות לסובלנות ושלום. הצהרתך ברורה כי אתה מתנגד לחרמות ואני שמח שזוהי עמדתך". 

מנכ"ל אורנג' סטפן רשאר אמר לנשיא לשעבר פרס: "מודה לך שקיבלת אותי, אני רוצה להבהיר כי אורנג' מתנגדת לכל חרם על ישראל, זה נוגד את הערכים והמדיניות שלנו. חשוב לי להבהיר את דבריי שלא הובנו כהלכה - אני מתנגד לכל חרם".

"אני רוצה להיות מאד ברור בנוגע לעמדתנו העסקית עם פרטנר תקשורת- המפעילים של אורנג' בישראל: כמו כל יתר המדינות היינו בהליך משא ומתן בכדי לכסות את העלויות של אורנג' וכדי לפתח אסטרטגיה אחת בינלאומית. שאלת תנאי ההתקשרות עם המפעיל היא השאלה היחידה שעמדה לנגד עינינו בנוגע לפעילותנו בישראל ולא שום חרם. החזון של אורנג' הוא לחבר בין אנשים וזה ההפך הגמור מהשתתפות בכל חרם או מחלוקת פוליטית.

"פעולותנו אינן מבוססות על השקפה פוליטית אלא רק לפי כיוונים עסקיים וכלכלים", הבהיר רישאר, "לכן זו טעות גמורה לחשוב כי הפיתוח העסקי שלנו בישראל קשור באיזה שהיא צורה ללחץ פוליטי משום סוג. אני נמשיך בפעילותנו העסקית והמסחרית בהתאם לאסטרטגיה שלנו כאן בישראל ובכל מקום אחר מכיוון שעלינו להביא את יתרונות הקידמה והטכנולוגיה לכל מי שדרוש לכך, אם זה עובדים, לקוחות ושותפים. אנו גאים שיש לנו שותפים בישראל ואנו נמשיך לפתח שיתופי פעולה עסקיים איתם". 

לנשיא פרס אמר מנכ"ל אורנג': "זהו כבוד עצום לפגוש אותך. אני יודע שאתה רוחש חשיבות רבה לכוח של החברות הבינלאומיות בהשכנת סובלנות ושלום בעולם. כאדם שהקדיש את חייו למפעל השלום, אנחנו שותפים להכרה בחשיבותה של התקשורת כמפתח למאמץ המשותף לשלום. גם השקעות עסקיות בין-לאומיות מסייעות בקידום השלום וזה חלק ממה שאנחנו בקבוצת אורנג' עושים בכל יום במאמץ לחבר בין אנשים".

"אורנג' לעולם לא תתמוך בחרם"


קודם לכן נפגש רישאר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מניסיונותיו לשקם את היחסים עם ישראל ולאחר שאמר לפני כשבוע כי היה מעוניין להפסיק את הקשר העסקי עם ישראל, אם רק היה יכול.

בפתח הפגישה אמר נתניהו לרישאר כי "זה לא סוד שהדברים שאמרת בשבוע שעבר נתפסו על ידי רבים כמתקפה על ישראל, ולכן ביקורך כאן הוא הזדמנות להעמיד דברים על דיוקם. ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון המבטיחה זכויות אזרח מלאות. זאת המדינה היחידה במזרח התיכון שבה כולם מוגנים תחת החוק באופן שוויוני". 



ראש הממשלה הוסיף כי "אנו חותרים לשלום אמיתי ובטוח עם שכנינו הפלסטינים, אולם את זאת ניתן להשיג רק באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים ללא תנאים מוקדמים. לא ניתן להשיג זאת באמצעות חרמות או איומים בחרמות".



רישאר אמר בתגובה: "תודה לך, אדוני ראש הממשלה, על ההזמנה. לכבוד הוא לי להיפגש איתך הבוקר וזאת גם הזדמנות בשבילי לתקן את אי ההבנה בעקבות אותן הצהרות. אני מצטער עמוקות על המחלוקת שנוצרה ואני רוצה להבהיר מפורשות שאורנג' כחברה מעולם לא תמכה ולעולם לא תתמוך בחרמות מסוג כלשהו נגד ישראל".