שעות ארוכות של חרדה עברו על חזי בלנק ובחירת לבו עו״ד הילה כהן, שהיו אמורים להינשא אמש באולם ״עדיה״ ביבנה, שם אירע שלשום בלילה האסון. אביבה חיון ז״ל נהרגה ועוד 17 בני אדם נפצעו מנפילת נברשת נוצצת מתקרת האולם.



בעקבות האסון הוצא צו סגירה לאולם ביבנה, ובלנק וכהן, שבמשך חודשים ארוכים נערכו לערב הגדול בחייהם והזמינו יותר מ־500 אורחים, נותרו ללא אולם. ״לאחר ששמענו על מה שקרה, הבת שלי לא ישנה כל הלילה וגם אני. כבר משש בבוקר התחלנו לחפש אולם אחר״, סיפר ל״מעריב־השבוע״ שלומי כהן, אביה של הכלה.



״היה חשוב להם מאוד שהחתונה תיערך בגן אירועים, והתחלתי לבדוק בקדחתנות. הבטחתי לבת שלי שיהיה בסדר ושהחתונה תתקיים במועדה״, שחזר כהן את המרוץ נגד הזמן למציאת אולם שמחות, ״יצרנו קשר עם גן האירועים ״בלה וידה״ באשדוד וסגרנו עמם בזמן קצר על קיום החתונה שם״.



בשלב זה היה צריך לבצע את כל ההכנות ולהודיע למאות המוזמנים שעליהם להגיע לחתונה באשדוד ולא ביבנה. ״כולנו נרתמנו. מהבוקר התחלנו בטלפונים לכל המוזמנים וגם שלחנו הודעות במייל. זה היה מבצע בזק״, סיפר האב בהתרגשות, ״סוף טוב, הכל טוב ושיהיה בשעה טובה. הבטחתי לבת שלי, שהייתה מודאגת ולא ישנה כל הלילה, שהיא תתחתן במועד שקבעה, ואני שמח שזה קרה״.

כהן סיפר שבתו הגיבה בהתרגשות רבה. ״הם חששו מאוד שלא יימצא אולם פנוי לערוך בו את שמחתם״, אמר, ״זו הייתה משימה מיוחדת שכולנו נרתמנו אליה. זה עלה לי עוד כמה עשרות אלפי שקלים, אבל הכסף לא חשוב, העיקר שכולם יהיו שמחים ושיהיה במזל טוב״.
בגן האירועים ״בלה וידה״ באשדוד החלו משעות הבוקר בהיערכות מיוחדת לקראת האירוע. בימי שגרה נערכים זמן רב לאירועים כאלו, אבל הפעם זה היה מצב חירום.
״קיבלנו מוקדם בבוקר הודעה שמבקשים לבדוק אם יש אפשרות לערוך אצלנו את החתונה. במקרה היה לנו תאריך פנוי בערב. לא ניצלנו את המצב ולא העלינו את המחירים. נרתמנו למאמץ לארגון האירוע וזה לא פשוט״, סיפר ניב, ממחלקת יחסי הציבור של אולם האירועים ״בלה וידה״.
לדבריו, תוך שעות אחדות גויסו עשרות עובדים, בהם מלצרים ואנשי הפקה. ״הנסיבות היו מיוחדות. נדיר שמארגנים אירוע כזה תוך כמה שעות. עובדים קיבלו הודעה דחופה להגיע לעבודה וכולנו נערכו לחתונה. המשפחות היו נרגשות מאוד, וגם אנחנו״, הוא סיכם את המבצע.