בית הדין הצבאי בקריה גזר היום (חמישי) את דינו של מג"ד צבר המודח, לירן חג'בי, וקבע כי הוא יורד בדרגה אחת מסגן אלוף לרב סרן. כמו כן קבע בית המשפט כי חג'בי יקבל עונש של חודשיים מאסר על תנאי, וכן יפצה את המתלוננת מאי פטאל ב-5000 שקלים. 

 כזכור, חג'בי הורשע בהתנהגות שאינה הולמת כלפי חיילת ונגדת ששירתו תחת פיקודו, שחרגה מיחסי מפקד-פקוד והייתה בחלקה על רקע מיני. התביעה הצבאית ביקשה להורידו בדרגה אך חג'בי ביקש להסתפק בכך שהודח מתפקידו והשתחרר מהצבא.
 
בית הדין קבע כי "בידי הקצין מופקדת אחריות גדולה וכגודל הדרגה כך גודל הציפייה".  עוד נאמר בגזר בהדין כי "העבירה היא כשלון ערכי ולצד זה נבחנו ההשלכות של העונש הכבד שספג חג'בי, וגם נבחנו כלל העברות שנעברו לאורך זמן".

לכן החליט בית הדין כי הליך הענישה מוצה, ובאשר לדרגה "אין אלא לדחות את בקשת ההגנה שלא לפגוע בדרגתו בשל העונשים הפיקודיים". ולכן הוחלט כי חג'בי  יורד כאמור בדרגה. 


"מקבל את החלטת בית המשפט", חג'בי לאחר קבלת גזר הדין. צילום: אבשלום ששוני 

חג'בי עצמו אמר עם קבלת גזר הדין: " אני מקבל את החלטת בית המשפט, יש פה התנהגות בלתי הולמת ורק זה בלבד. אני רוצה לומר שהאירוע הזה הוא מעל הראש שלי, יש כאן אירוע הרבה יותר מורכב, עם גורמים שיש להם אינטרסים מול הצבא, ובמלחמה הזאת הכדורים עוברים דרכי וזה יצא מכל פרופורציה". 

 לא סתם אשתי הולכת איתי באש ובמים. חג'בי מגיע לבית הדין. צילום: אבשלום ששוני 
הוא הוסיף כי "הדבר השני והכי חשוב לי להגיד שאשתי, משפחתי וחבריי הקרובים שנשארו איתי, שמכירים את פרטי הפרטים ובעיקר אשתי שמכירה את פרטי הפרטים, הולכת איתי באש ובמים ולא סתם, כשיגיע היום אני אדבר" 

עו"ד של מאי פטאל: " נשקול האם להגיש תביעה אזרחית"

עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את המתלוננת מאי פאטל, שלא נכחה בדיון היום אמרה בתגובה: "מאי ובני משפחתה מתרגשים מאוד, המעמד הזה קשה להם, זה לא פשוט לעמוד מול צבא הגנה לישראל וכוחותיו. היא העדיפה להישאר בבית היום ולקבל את הבשורות ממני".

היא הוסיפה כי "אנחנו מכבדות מאוד את החלטת בית הדין הצבאי, אני חושבת שההחלטה מאוד מאוזנת, גזר הדין מאוד נכון, הורדה בדרגה מתחייבת בנסיבות הללו, האמירה בסוף של חודשיים מאסר על תנאי וחמשת אלפים שקל פיצוי למתלוננת ושהעבירות בוצעו בנסיבות של עבירות מין, הן הדבר שמאי מאוד רצתה שיהיה רשום".
 
עם זאת, סדובניק הדגישה כי "אנחנו נשקול האם להגיש תביעה אזרחית, נקרא את גזר הדין ונלמד את הפרטים".

עו"ד של חג'בי: "מאמין שהסיפור הזה יחזור לפרופורציות הראויות".
 
"הסנגור הצבאי הראשי, סנגורו של לירן חג'בי, אלוף משנה אשר הלפרין, הגיב לגזר הדין:  "היום מסתיים המשפט של לירן חג'בי, הדרך הראויה, לירן חג'בי הורשע משפטית רק בעבירה של התנהגות בלתי הולמת שהיא העבירה הראויה בנסיבות העניין, לא באף עבירה אחרת, בלי רישום פלילי, בלי מאסר, בלי עבודות צבאיות, עם הורדה בדרגה אחת ועם מאסר על תנאי, כך זה הסתיים. הפרשה הזאת שהוצגה בהתחלה כאחת הפרשיות החמורות בתולדות הצבא, כפרשת 'גבעתי ג' , אני זוכר את הכותרת הזאת, הסתיימה בדרך הראויה לה".
הוא הוסיף כי "הניסיון שנעשה על ידי גורמים אינטרסנטים להציג את האירוע הזה כהרבה יותר חמור ממה שהוא היה באמת, הוא ניסיון לא ראוי, הוא פגע קשות בלירן חג'בי, לדעתי הוא גם פגע במתלוננת והוא לא ראוי. אני מאמין שבקרוב הדברים יתבהרו גם במישור התקשורתי כך שהסיפור הזה יחזור לפרופורציות הראויות".