גבריאל איגבו, קרוב משפחתו של אברה מנגיסטו, הישראלי שלטענת ישראל מוחזק בידי ארגון חמאס בעזה, טוען כי בני המשפחה בטוחים כי מנגיסטו עדיין חי ומאשים את כוחות הביטחון הישראלים במחדל: "איפה היו כולם? ואיך יתכן שלא עצרו בעדו?!". הוא אמר את הדברים בשיחה עם גבי גזית ב-103FM.



"אנחנו יודעים שהוא חי מרגע שהוא חצה את הגבול", אמר איגבו והוסיף: "מאז המקרה הוציאו צו איסור פרסום ואנו לא יודעים מה עלה בגורלו. אנחנו מאמינים שהוא עדיין חי. אין לנו עדויות אבל ממה שראינו מהסרטון שנמסר לנו מגורמי ביטחון, הבנו שהוא בחיים".



איגבו סיפר על קרוב משפחתו: "מאז שאח שלו הלך לעולמו הוא פשוט נכנס לדיכאון, הוא נשבר". עוד הוא סיפר, כי מנגיסטו גר עם אמא שלו באשקלון. "אתמול, כשבני המשפחה נפגשו עם גורמים מטעם ראש הממשלה, היא אמרה שהיא רוצה לחבק את הבן שלה. כולם המומים לגמרי".



 

למה הוא בחר ללכת למקום כזה נורא כמו הרצועה?
איגבו: "הוא הלך לחוף, אני לא יודע מה להגיד לך. יש פה גם מחדל של כוחות הביטחון, שקלטו אותו כשהוא עבר ולא עצרו אותו".

אור הלר (הכתב הצבאי של ערוץ 10), שעלה לשידור לפניך, אמר שהוא קפץ מעל הגדר, הבחינו בו אך הוא נעלם בתוך קבוצה של דייגים.
איגבו: "אני מקווה שהצבא ישחרר את הסרטון הזה. יש כעס מאוד גדול של המשפחה. גם את הכאב לא היו יכולים להביע הרבה זמן, בגלל צו איסור הפרסום. היו חברה שהלכו עם התמונה שלו על החולצה שלא בהסכמתה של המשפחה. יש פה אזרח ישראלי שחצה את הגבול והמדינה צריכה לעשות הכל כדי לשחררו. אם כבר שחררו אסירים בעבר, אין סיבה שלא יעשו את זה עכשיו".