שלום, אני בן כספית ואני היום השוטר הטוב
המדינה תוציא בשנים הקרובות עשרות מיליארדים על הרכבת הקלה, אבל אותה מדינה לא הואילה בטובה להקצות כמה עשרות מיליוני שקלים, כסף קטן, ממש פרוטות יחסית להשקעה העצומה, בקרן שתפצה את בעלי העסקים, שייפגעו אנושות מהעבודות שיימשכו שש שנים. אז למה שוטר טוב? שוטר טוב לאיתן כבל ושניים עשר חברי ועדת הכלכלה שהצטרפו אליו בהצעת חוק מטעם הוועדה להקמת קרן לפיצוי בעלי העסקים הפגועים.



 

חבל שהממשלה המנוכרת ושר התחבורה האטום לא הביאו את ההצעה הזו, וכל הכבוד למחוקקים שנכנסו לנעליהם. צריך רק לקוות שהכנסת תקבל את החוק הזה ומישהו ישמור על האנשים שיכולים לאבד את מפעל חייהם בין החפירות בתל-אביב.

שלום, אני אריה אלדד ואני היום השוטר הרע
קראתי היום במעריב את מה שכותב נועם אמיר על ההוראות החדשות לפתיחה באש ששונו לאחרונה. עד היום אם חשוד לא נענה לקריאה לעצור יורים באוויר ואם עדיין לא עצר – יורים לרגליים. בנוהל החדש אסור לירות אם הערבי לא מסכן מיידית את חיי החייל. למה? בגלל הנפיצות הפוליטית.

האבסורד הוא בלתי אפשרי כמובן. המשמעות היא שאם אתה רואה מחבל ערבי מתכוון לזרוק עליך בקבוק תבערה מותר לך לירות בו. אבל אם הוא כבר זרק, הבקבוק באוויר, הוא, הערבי, כבר לא מסכן אותך מיידית. עכשיו הבעייה היא של הבקבוק.

הנוהל החדש לא מפרט אם מותר לירות בבקבוק. אם רכב חשוד פרץ מחסום ועבר אותו אסור לירות בו. רק באוויר. לא חבל על התחמושת? המחבלים ילמדו מהר מאד את התורה החדשה. אני מקווה שהחיילים בשטח יפעלו על פי השכל ולא על פי הנוהל.