שרת התרבות מירי רגב תקפה היום (רביעי) את המנצח דניאל בארנבוים על רקע הכוונה שיופיע באיראן יחד עם התזמורת הממלכתית של ברלין. 



"בארנבוים, שיופיע באיראן, מוביל קו אנטי ישראלי, ודואג להכפיש את המדינה תוך שהוא משתמש בתרבות כמנוף לדעותיו הפוליטיות", כתבה.




"מוביל קו אנטי ישראלי". רגב. צילום: פלאש 90 


לטענתה ההחלטה של קאנצלרית גרמניה להזמין את בארנבוים לטהרן היא "שגויה". שרת התרבות הבטיחה כי תפעל נגד ההופעה: "בכוונתי להוציא מכתב עוד היום אל נציגי משרד החוץ ושרת התרבות של גרמניה, בו אציין כי הופעתו של ברינבוים באיראן פוגעת במאמצי ישראל למנוע את הסכם הגרעין ונותנת רוח גבית לדה לגיטימציה נגד ישראל". 



רגב סיימה את דבריה וקראה לגרמניה לבטל את הקונצרט: "איראן היא מדינה תומכת בטרור, עומדת מאחורי חיזבאללה, ג'יהאד איסלאמי וחמאס ולמנהיגיה דם על הידיים. אני סבורה כי נכון תנהג גרמניה אם תבטל את הופעתה של התזמורת ושל מנצחה. אין שום סיבה לחגיגה ובטח לא לתזמורת. הצלילים מטהרן צורמים ומסוכנים".

את דבר הביקור של מרקל טרם אישרו מקורות רשמיים בשתי המדינות. אם מרקל אכן תגיע, לתזמורת שתתלווה אליה תהיה בעיה: בארנבוים הוא בעל אזרחות ישראלית, מה שעלול לגרום לקשיי פרוטוקול מצד האיראנים. 

בארנבוים הוא פעיל נמרץ למען שלום בין ישראל לפלסטינים, ובמסגרת פעילותו זו אף קיבל אזרחות פלסטינית, אך נשאלת השאלה אם זה יספיק כדי ״להכשיר״ אותו להופעה בטהרן.