ועדת טירקל התכנסה הבוקר (שלישי), לדון במינויו העתידי של גל הירש למפכ"ל. ועדת טירקל היא הוועדה לאישור מינויים מיוחדים בשירות המדינה בראשות השופט העליון בדימוס, יעקב טירקל ובמהלכה הירש צפוי לענות על השאלות הנוקבות שיוצגו בפניו. 



גל הירש נשאל לפני כניסתו לדיון איך הוא מרגיש והוא ענה: "הכל בסדר". אתמול לאחר ששמר על שתיקה במהלך הימים האחרונים, העלה פוסט בפייסבוק, בו סיפר מעט על מה שעובר עליו בימים האחרונים.




גל הירש בדרך לדיון. צילום: מרק ישראל סלם


הוא הודיע כי הוא מתכוון להמשיך בהליך וכי הוא רוצה לעמוד בראש משטרת ישראל ולשמש כמפכ"ל: "אני נערך היום להופעתי בפני ועדת טירקל ומבקש להודות למחבקים, למברכים ולתומכים על המילים החמות ועל האכפתיות. אני מבקש להבהיר חד משמעית כי כל טענה כנגד המשטרה או אגף החקירות והעומד בראשו, ניצב יצחקי אינה על דעתי ולא נמסרה מטעמי!".



עוד הוא כתב: "הבעתי נכונות מלאה להתייצב למשימה מתוך הערכה ואהבה לאנשי משטרת ישראל והכרה בחשיבות הגדולה של הארגון ומשימותיו".



בתוך כך, מקורביו של הירש הכחישו את השמועות על פשיטה של חוקרים מרשות המסים והרשות להלבנת הון ואמרו כי זהו "ניסיון עלוב ברגע האחרון להשפיע על גל לפני התייצבותו בוועדת טירקל".