ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר (חמישי) בלונדון עם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון ואמר כי הוא מוכן לחדש את המשא ומתן הישיר עם הפלסטינים.



בפתח הפגישה אמר נתניהו לקמרון: "אני מצפה לדון איתך בשלושה נושאים. הראשון הוא ביטחון: המזרח התיכון מתפורר תחת כוחות האסלאם הקיצוני - הסוני בהנהגת דאעש והשיעי בהנהגת איראן. אני מאמין שנוכל לפעול יחדיו על מנת להדוף את האסלאם במזרח התיכון ובצפון אפריקה". 




נתניהו וקמרון בדאונינג 10. צילום: אבי אוחיון לע"מ


עוד הוא אמר: "הנושא השני ולא פחות חשוב - שלום. אני רוצה לומר כאן, בדאונינג 10, שאני מוכן לחדש את המשא ומתן הישיר עם הפלסטינים, ללא תנאים מוקדמים לקיום המשא ומתן ואני מוכן לעשות זאת באופן מידי".



"הנושא השלישי - טכנולוגיה. העתיד שייך לאלה שמחדשים. בריטניה וישראל הם מרכזי טכנולוגיה, ישראל היא מרכז חדשנות בתחומי הסייבר ואם נאחד את המשאבים שלנו נוכל להציע עתיד טוב יותר", נתניהו אמר.



הפגנות פרו פלסטיניות


עם בואו של נתניהו לבריטניה, עשרות מפגינים ופעילי תנועת החרם וארגוני שמאל אחרים, מחו על ביקורו ופרסמו תמונות בהן נכתב "פושעי מלחמה אינם רצויים כאן".



מנגד, מפגינים פרו ישראלים חיכו גם לנתניהו והם התייצבו עם שלטים ודגלים ברחוב דאונינג, סמוך למעון ראש ממשלת בריטניה, כשהמשטרה חוצצת ביניהם.



לפני נסיעתו אמר ראש הממשלה: "אני יוצא עכשיו לפגישה עם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. זה בא בהמשך לעשרות שיחות שהיו לי מאז הבחירות עם ראשי ממשלה, עם נשיאים, עם שרי חוץ מעשרות מדינות, שיחות ופגישות, לרבות פגישות עם ראש ממשלת איטליה, ועם מנהיגי ליטא והאיחוד האירופי אתמול. בשיחות האלה אני מסביר דבר אחד: אירופה צריכה לתמוך בישראל. לא ללחוץ על ישראל, לא לתקוף את ישראל - אלא לתמוך בישראל, שהיא המגן היחיד האמיתי שיש לאירופה במזרח התיכון נגד האיסלאם הקיצוני שגואה".




שתי הפגנות בלונדון: בעד ונגד ביקורו של נתניהו. צילום: ענת קורן, עלונדון. נט