על רקע הביקורת עליו מצד גורמים שונים, ביניהם נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, השר לביטחון פנים גלעד ארדן לא מתכוון לסגת מכוונתו לפעול לעיכוב מינוי שופטים שיקלו על מיידי אבנים

"
אמשיך לקדם את היוזמה, הציבור צריך לדעת אם השופט מקל או מחמיר. שופטים צריכים להיות קשובים לחקיקה של הכנסת והם צריכים לדעת שתהיה בקרה על פסקי הדין שלהם", אמר הבוקר (רביעי) ארדן בראיון לנסים משעל ב-103FM, רדיו ללא הפסקה. הוא הוסיף כי " מאז כניסתי ראיתי עשרות מקרים שבהם יצאו  מתפרעים בעונשים בלתי מרתיעים". 

נשיאת בית המשפט העליון נגד גלעד ארדן: "לא נפחד מאיש"

השר הדגיש כי "השלכת אבן היא ניסיון רצח, בטח בקבוק תבערה. אדם שעושה זאת, גם אם הוא קטין, צריך לדעת שהוא ישב כמה שנים בכלא". עוד הוסיף ארדן כי "שוטר לא צריך להסס כשהוא בא לבצע מעצר חשוד של מיידי אבנים ובקבוקי תבערה". 

"נהלי הפתיחה באש מקשים על תפיסת רוצחים בפוטנציה" 

על רקע המצב הביטחוני המעורער בירושלים אמר ארדן כי "טרור האבנים מתרחב לצערנו גם לארמון הנציב ולעוד שכונות בירושלים". לטענתו יש להתחיל דיון בשינוי נוהל הפתיחה באש, דבר שיקל על השוטרים לפעול מול המתפרעים.

"רוצחים בפוטנציה". מיידי  אבנים  בירושלים. צילום: פלאש 90 

עם זאת, ארדן הדגיש כי "לא נשקול פתיחה באש בהר הבית שהוא מקום בעל רגישות מיוחדת וגבוהה. אבל כמדיניות הנחיתי את משטרת ישראל לא לסגור את המתחם כי מתבצרים בו רעולי פנים ומיידי אבנים, אלא לפרוץ להר ולהוציא אותם ולצערי זה מה שמגביר את המתיחות". 

"לא שוקל לסגת ממינוי גל הירש" 

על הביקורת שמתחה ירדן על מדיניות ישראל בהר הבית אמר השר לביטחון פנים: "אני מאוד מכבד את המלך עבדאללה, אך יש לו גם צרכים פנימיים שלו שגורמים לכל מיני אמירות. העובדות הן שישראל מקפידה על הסטטוס קוו בהר הבית. מי שמפר אותו הם פורעים מוסלמים שממונים בעקיפין על ידי החמאס וישירות על ידי התנועה האיסלמית כדי להצית שם אש". 

לגבי סערת מינויו של גל הירש למפכ"ל הבא אמר השר כי הוא איננו שוקל לסגת מהמינוי: "קיוויתי ואני עדיין מקווה שהמועמדות תאושר במהרה אבל הבדיקה בידי היועמ"ש ואני מקווה להתעדכן עוד בימים הקרובים כמה זמן היא עוד אמורה להמשך. אני בטוח שהבדיקה תסתיים במהרה ואדע בימים הקרובים מה לוח הזמנים הצפוי. אני לא שוקל לסגת ממינוי גל הירש. בחרתי בו משום שחשבתי שתכונותיו מתאימות ואני מקווה שההליך יושלם".

הרצוג: "ארדן מהלך אימים על השופטים" 

הצעתו של השר לביטחון פנים לפעול לעיכוב מינוים של שופטים שיקלו עם זורקי אבנים, זכתה לתגובות רבות במערכת הפוליטית .




רעייתו של שר הפנים סילבן שלום, ג'ודי מוזס ניר שלום, צייצה בטוויטר נגד הצעתו של ארדן וכתבה בציניות: "צודק! שופט צריך לשפוט לפי מה שדעת הקהל מחליטה! לפי מה שההמון רוצה. לפי דעת העיתונאים ועכברי הרשתות! אחרת, יועף מכיסאו". 

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג תקף את היוזמה של ארדן ואמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל: "מה שארדן אמר על השופטים הוא חמור ביותר. זה להלך אימים על השופטים. הוא למעשה טוען שהשופטים אשמים במה שקורה בירושלים, כשלמעשה מי שאשם היא הממשלה והעומד בראשה". 


לעומת זאת, שרת המשפטים איילת שקד סירבה להביע התנגדות להצעתו של ארדן., ובראיון לגלי צה"ל אף אמרה: "נבצע שינויי חקיקה ובפועל ההתייחסות תהיה למי שמחזיק אבן או בקבוק תבערה כמי שמחזיק כלי רצח. אבנים הורגות, והמטרה שלנו היא שמי שזורק אבנים ישב כמה שנים בכלא". 

אתר 103FM