פוליטיקאים ועמיתים ספדו הערב (שבת) לשופט בית המשפט העליון בדימוס מישאל חשין ז"ל, שנפטר הבוקר כשהוא בן 79.



נשיא המדינה ראובן ריבלין, שחשין היה מורו, סיפר: "מישה איננו. הלך לעולמו מורה, רב וידיד. אדם שגלימת השופט והמשפטן שלו ניזונה לא רק מחריפות וצלילות מחשבתו אלא מחום ליבו ויושר מצפונו. מישה היה מגדולי המשפטנים והוגי הדעות בישראל שעמד קלה כבחמורה על עמדותיו בכל הקשור לזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה ועל חובתה להגן על זכויות כל בני האדם החיים בה".



ריבלין הוסיף: "הוא היה נוח לכעוס כשהמציאות הצדיקה זאת, אך גם רך לרצות כי כזו היתה נפשו העדינה. בשנותיו האחרונות מישה היה גם אבא שליבו הרחב והחזק כל כך נשבר, עת נלקח ממנו בנו אהובו שניאור ז״ל.  נחמתנו לרות, בונת ירושלים, שבשנים האחרונות סעדה ודאגה למישה שלה, מישה של כולנו.״



בערכת בתי המשפט פרסמו הודעת אבל על מותו של חשין: "אנו מודיעים בצער רב על פטירתו של המשנה בדימוס לנשיא בית המשפט העליון, כבוד השופט מישאל חשין, אשר הלך היום לעולמו. נשיאת בית המשפט העליון, מנהל בתי המשפט, השופטים והעובדים של מערכת בתי המשפט מוסרים תנחומים למשפחת חשין".



ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), שרת המשפטים לשעבר, פרסמה הודעה בעקבות מותו וכתבה: "השופט מישאל חשין נפטר היום והשאיר אחריו פסיקה חדה, ישירה, לא מתפשרת עטופה במילים של ספרות יפה, בה עיצב, מילא תוכן ושמר את ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".



לבני הוסיפה: "הולך מאיתנו כשהוא כואב כאדם את מותו של בנו האהוב שניאור ונלחם כשופט על עצמאותה של מערכת המשפט. מי שירים יד על ביתי, על בית המשפט העליון אגדע את ידו אמר. מה שנראה לי אז כהתבטאות קשה, אולי מידי, חייב להשאר, בימים אלה יותר מתמיד, כציווי אחר מותו".


 

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ספד לו גם כן ואמר: "כבוד השופט מישאל חשין אשר נפטר היום היה מענקי המשפט הישראלי. הוא המשיך את דרכו של אביו, משופטי העליון הראשונים והיה משפטן נדיר ומשומרי החותם של הדמוקרטיה ומערכת המשפט הישראלית. הישירות והכתיבה מעוררת ההשראה שלו הן מאבני היסוד של בניין הצדק הישראלי אשר לימדו אותנו שמירה על זכויות אדם ואזרח, שוויון וחופש ביטוי תוך הקפדה על ביטחון ישראל וזהותה היהודית והדמוקרטית".
 
יו"ר מרצ, זהבה גלאון הוסיפה: "מגן על זכויות האדם ולוחם נחוש לעצמאותו של בית המשפט העליון. אפשר רק לקוות שמורשתו תמשיך להנחות את בית המשפט העליון״.


 

חשין נפטר בביתו שבהרצליה, לאחר מאבק במחלה קשה. אביו שניאור זלמן חשין היה שופט בבית המשפט העליון אף הוא, כיהן במשך 14 שנים בכס השיפוט. 
הלוויתו תתקיים מחר בשעה 17:30 אחר-הצהריים בבית העלמין שבקיבוץ גבעת השלושה.