ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) על שינוי במדיניות הממשלה, שיכלול הרחבה של יכולת הפעולה של שוטרים בסיכול יידוי אבנים ובקבוקי תבערה, וכן הפעלת עונשי מינימום על המיידים. 



בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר נתניהו: "בימים האחרונים אנחנו שינינו את הוראות פתיחה באש לשוטרים בירושלים. כבר בסוף השבוע הם השתמשו באמצעים חדשים תחת ההוראות החדשות, ופגעו במיידי האבנים ובמיידי בקבוקי תבערה". 


נתניהו אף התייחס ברמז למחלוקת בין שר הפנים גלעד ארדן, שהציע לעכב מינוי שופטים שיקלו על מיידי אבנים, לנשיאת ביהמ"ש העליון מרים נאור שתקפה אותו על כך. 

"עם כל ההערכה לבית המשפט, זו זכותנו וחובתנו לקבוע את הנורמה הזאת, כפי שעשינו ביחס לעבירות מין, אנחנו נקבע עונשי מינימום למיידי אבנים וזורקי בקבוקים", אמר ראש הממשלה במהלך הישיבה. 


"עם כל הכבוד לשופטים, חובתנו וזכותנו לקבוע". הנשיאה מרים נאור. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90 


"נוסיף כוחות כדי לפגוע בפורעים" 

נתניהו אף הודיע כי החקיקה כבר החלה, כולל קנסות להוריהם של קטינים המיידים אבנים: "התחלנו בקידום חקיקה מהירה להטלת קנסות על הורי קטינים המיידים אבנים ובקבוקי תבערה. מה שלא פחות חשוב בעיניי, קידום חקיקה לקביעת עונשי מינימום למיידי אבנים, בקבוקי תבערה וגם זיקוקים". 

ראש הממשלה אף אמר כי "אנחנו גם נוסיף כוחות כדי לפגוע בפורעים, תחת עיקרון פשוט שאנחנו מחילים אותו סביב גבולותינו וגם בתוך שטחנו: מי שינסה לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו". 
 
 נתניהו התייחס לסטטוס קוו בהר הבית והדגיש שישראל מחויבת לשמור עליו: "ישראל תשמור על הסטטוס קוו, תפעל באחריות אבל בנחישות כדי להבטיח שהסידורים הקיימים יישמרו. אין לנו כוונה לשנות אותם, אבל אין לנו כוונה לתת למישהו לדרדר את הסידורים על הר הבית לאלימות נפיצה ונפוצה".
.