בעקבות פיגוע הדקירה שאירע הבוקר (חמישי) בבית שמש, הורה ראש העיר משה אבוטבול לפתוח עוד היום את נקודת המשטרה בשכונה. ההחלטה התקבלה בתום דיון ארוך שכינס ראש העיר. 



פיגוע דקירה אירע ברחוב יחזקאל פינת חבקוק הנביא בעיר, כאשר צעיר חרדי נפצע באורח בינוני ושני מחבלים נורו ונוטרלו. הצעיר פונה להמשך קבלת טיפול לבית החולים "הדסה" בעיר.

 
ככל הנראה מדובר היה בשני מחבלים שניסו לעלות לאוטובוס ונהדפו על ידי אזרחים. לאחר מכן הם ניסו להיכנס לבית הכנסת "קול יהודה" בשכונה והספיקו לדקור צעיר בפלג גופו העליון ומצבו כאמור בינוני. שוטרים שהיו במקום ירו בהם, נטרלו אותם ומצבם קשה.
 
בבדיקה של החשודים לאחר נטרולם, נמצא כי מתחת לחולצתם לבשו חולצה נוספת עם סמלי "עז אל דין אל קאסם".

בעקבות הפיגוע נשמעה ביקורת על המשטרה שאולי הייתה יכולה למנוע את האירוע.

"הורינו לנהג לסגור מיד את הדלת"
 
ינון חן, המתגורר בבניין הסמוך לתחנת האוטובוס, הבחין יחד עם שכנתו בשני המחבלים שנראו לו חשודים. בשיחה עם "מעריב אונליין" הוא משחזר: "סמוך לשעה 7:30 ירדנו עם הילדים להסעה לבית הספר. הבחנו, אני והשכנה בשני צעירים שנראו לנו חשודים מאוד כשהם מנסים להסתיר דבר מה מעינינו. אחד מהם היה עם קפוצ'ון על הראש, שניהם היו עם ידיים בכיסים. מיד כשהעלנו את הילדים לאוטובוס, צעקה השכנה שהם מנסים גם כן לעלות לאוטובוס והורינו לנהג לסגור מיד את הדלת".
ראש העיר ציין כי אמנם ניסיון הפיגוע כמעט ולא הצליח, אך הוא מחייב אותנו לשנות תפיסה ולעבור ממצב תיאורטי למציאות חדשה בשטח. חלק מהדיון התנהל בסוגיית פועלי הבניין בני מיעוטים העובדים באתרי הבניה בעיר ובמיוחד בעשרות אתרי הבניה בשכונת רמת בית שמש ג, שם אירוע הפיגוע.

ראש העיר הנחה את היועץ המשפטי ואנשי אגף ההנדסה לבחון משפטית באופן מיידי גם מול גורמים חוץ עירוניים, האם יש מנדט מבחינה חוקית לעצור את הבניה באתרי הבניה בעיר, 
 
"בימי חרום אלו, יש להפעיל שיקול דעת נוסף וראיה רחבה ולכן אני מורה על הפעלה מיידית של המבנה גם התהליכים הבירוקרטים השונים עדיין לא הסתיימו, למען בטחון תושבי העיר. במקביל אני מצפה ממשטרת בית שמש שעושה עבודה ראויה לציון, להציב במבנה באופן קבוע שוטרים עם ניידת, מעבר לאיוש הנקודה במתנדבים" אמר ראש העיר.