בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (רביעי) ביום אחד את מעצרו של חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל יגאל עמיר, בעקבות הפוסט שפרסם אתמול בפייסבוק נגד הנשיא ראובן ריבלין.



עמיר הגיב בפוסט לדבריו של נשיא המדינה לפיהם לעולם לא יחתום על חנינה ליגאל עמיר: "ריבלין הוא פוליטיקאי חנפן, לא הוא קובע אם אחי ישתחרר או לא, רק הקב"ה קובע כפי שהוא קבע שרבין יתפגר למרות שריבלין וחבריו לא ממש הסכימו. הוא קבע שריבלין יהיה נשיא ויגיע הזמן שהוא יקבע שריבלין יחד עם המדינה הציונית צריכים לחלוף מעולם כפי שסדום חלפה בשל הפשעים שהם ביצעו במסגרת החוק נגד בני עמם. והיום הזה כבר לא רחוק".



השופט ירום גת כתב בהחלטתו כי מעיון בתיק החקירה עולה כי "קיים חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו, וזאת כעולה מתיעוד פוסט שהעלה החשוד בדף הפייסבוק שלו, ובשים לב לאווירה הציבורית המתוחה בעת האחרונה, ולהתלהמות חסרת הרסן השוטפת את הרשתות החברתיות בתקופה זו".



עוד כתב ה שופט כי "בשים לב לעברו הפלילי המכביד של החשוד, לאווירה הציבורית המתוחה בימים אלו, להתלהמות חסרת הרסן ברשתות החברתיות ולניסיון העבר הכואב של מדינת ישראל בכל הנוגע לאיומים כלפי אישי ציבור והסתה לאלימות נגדם – אני סבור כי בשלב זה נשקפת מהחשוד מסוכנות שלא ניתן לצמצמה בחלופת מעצר".



עורך דינו של עמיר, ארי שמאי, אמר הבוקר בראיון לגליל צה"ל, כי אין בפוסט משום הסתה כלפי הנשיא. "הפוסט הזה הוא פוסט תיאולוגי. אני סבור לחלוטין שהפוסט הזה לא התכוון לפגוע בו", אמר.



לדברי שמאי, "הפוסט בא אחרי שכבוד נשיא המדינה אמר באופן די פופוליסטי שהוא לא מתכוון לשחרר את יגאל עמיר בקדנציה הזאת". הוא הוסיף כי  "מדברים כל כך הרבה על דמוקרטיה, בשבועות האלה בעיקר. אם המורשת של רבין הייתה דמוקרטיה אין לעצור אדם על פוסט פילוסופי כזה".



שמאי הצביע על קשר בין המעצר לבין ציון 20 שנה לרצח רבין בימים אלה. "אני חושב שהמשטרה הפעם הגזימה, זה חלק מציון המועד הזה. זה לא דמוקרטי", אמר. עוד הוסיף: "אני לא שותף למה שמנסים במשך 20 השנה האחרונות להנחיל לנו שההתנקשות ברבין הייתה פרי של הסתה. האמן לי, שמהיכרות אישית עם שני האנשים שהורשעו בפרשה הזו, הם לא הושפעו מאיש, הם חשבו לבד".