הושעו מתפקידם שלושת הסוהרים שהיו מעורבים באירוע בריחת האסיר ירון סנקר מבית החולים אסף הרופא בראשית השבוע, כך עולה היום (רביעי) מהודעה שנמסרה מהשב"ס.

"בעקבות ממצאיה הראשונים של ועדת החקירה, נמסרה הודעה על הוצאתם לחופשה כפויה של שלושת הסוהרים המעורבים באירוע הבריחה מבית החולים. בהתאם לממצאיה הסופיים של החקירה לגביהם, יבחנו המשך ההליכים המשמעתיים והמנהליים", כך נמסר מהשב"ס.

כזכור, מחדל אבטחה חמור הביא לבריחתו של ירון סנקר, שנידון בעבר לשני מאסרי עולם, שימש כרוצח שכיר בעולם התחתון.

סנקר נמלט מבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב, שם אושפז לאחר שביתת רעב של מספר שבועות. זמן קצר לאחר מכן הודיע שירות בתי הסוהר כי האסיר הנמלט נתפס הלילה על ידי כוחות המשטרה בעיר באר שבע.

סנקר, שהורשע ברצח ושוד מזויין, נמלט מבית החולים כשעל גופו בגדים של בית החולים ולראשו כיפה. מאמצי החיפוש התמקדו בסביבות בית החולים, בבאר יעקב הסמוכה וביציאות הדרומיות מראשון לציון.

השר גלעד ארדן:  "
אירוע חמור ביותר שאסור היה שיקרה"

בשבועות האחרונים שבת האסיר רעב במחאה על תנאי הבידוד בהם הוחזק מאחר ונחשב לאסיר מסוכן מאוד. הוא שבת רעב כמעט 80 ימים, אך עדיין נחשב לעבריין עם רמת סיכון גבוהה ביותר.

בשנת 2003, לאחר שני ניסיונות התנקשות הוא הורשע בשני מעשי רצח וניסיון לרצח, כמו כן בניסיון לשוד. בפסיקת בית המשפט נקבע כי "חומרתו הקיצונית חריגה גם באולם הזה, שיודע תיקי פשע חמורים מן השורה הראשונה". השר גלעד ארדן אמר בעקבות אירוע בריחת האסיר: "מדובר באירוע חמור ביותר שאסור היה שיקרה".

סנקר הורשע ב-15 באוקטובר 2006 ברצח בתשלום של חיים שיבי, וברצח של תומר שבת, ספר מרמת השרון אותה זיהה סנקר בטעות כמי שמשפחת פשע שילמה לו שיתנקש בו.