שני בעלי מסעדות באזור שבו אירע הפיגוע אתמול בתל-אביב, נעצרו היום (שישי) בחשד להעסקת שוהים בלתי חוקיים. הבוקר (שישי) הם יובאו לבית המשפט השלום בתל-אביב לדיון בעניינם. בנוסף עצרה המשטרה עוד ישראלי בחשד להעסקת שוהים בלתי חוקיים וכמו כן שישה פלסטינים. 

בתוך כך, החליט היום מתאם הפעולות בשטחים האלוף פולי מרדכי להקפיא אשרות כניסה לישראל ל-1,200 פלסטינים מאזור חברון, בעקבות הפיגוע בת"א. ההחלטה היא זמנית ותיבחן פעם נוספת לאחר סיום חקירתו של המפגע, מניעיו וההשתייכות שלו לארגון אם אכן הוא משוייך. לפי נתוני הצבא 60 אלף פלסטינים עובדים בהיתר בישראל, 14 אלף מהם מאזור חברון.

בבית החולים שערי צדק שבירושלים, לשם פונו ארבעה פצועים מזירת פיגוע הירי שבגוש עציון, נותרו רק שתי מאושפזות. שניים מהפצועים כבר שוחררו לבתיהם ביממה החולפת. אחת הפצועות עשויה להשתחרר בשעות הקרובות, ופצועה נוספת, בת 16, מאושפזת במחלקת עיניים ומצבה מוגדר קל.



בשני הפיגועים נרצחו אתמול חמישה בני אדם. בבניין פנורמה שבדרום תל אביב נדקרו למוות אהרון יסייב, בן 32 מחולון וראובן אבירם בן 51 מרמלה. הלוייתו של ייסיב התקיימה הלילה בעוד הלוייתו של אבירם תתקיים היום.


יסייב הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים, בהם פעוט כבן חודשיים. בשעות היום עבד בתחום החשמל והאלקטרוניקה בבניין פנורמה ובערב למד בכולל "עטרת חכמים" שבשכונת תל גיבורים.
 
הרב חיים רבי, ששידך וחיתן את המנוח ואשתו, סיפר בעצב: "חמתו התקשרה אליי בזמנו ושאלה - 'יש לך בחור טוב לבת שלי?' ואני הייתי השדכן וקידשתי אותם בחתונה. כל השנים אהרון היה חלק מאיתנו. הוא עבד בחשמל והיה בא לשיעורים כל ערב. היה איש שעשה הרבה חסד בסתר וגם תרם מנורות רבות לישיבה. הוא הקפיד להגיע לשיעורים ולתפילות בוקר וערב. איש טוב, יירא שמים ומלא אמונה".
 
"אהרון היה אדם משכיל וחכם, אהוב על כולם וחבר של כולם. "זו אבידה קשה וכאובה מאד מאד", סיפר הרב.
 
חבריו של הנרצח סיפרו שבמותו בפתח בית הכנסת הוא הציל את המתפללים שהיו בתוך התפילה, כאשר המחבל דקר אותו וכך הם הבחינו במחבל וסגרו את הדלת. אהרון עצמו היה בדרך לתפילת המנחה במקום.
 
את אבירם ויסייב רצח ראאד אל-מסאלמה, מחבל פלסטיני שעבד במסעדה סמוכה באישור, והספיק לפצוע כמה בני אדם נוספים לפני שעובדים במקום השתלטו עליו.
 
מסאלמה הוא מהכפר דורא ליד חברון, נשוי ואב לחמישה. רק לפני כחודש נולדו לו תאומים. אמו של המחבל התראיינה לתקשורת הפלסטינית ואמרה שבנה הביא גאווה וכבוד לפלסטינים בכלל ולחברון בפרט.