שני בני אדם בשנות ה-20 לחייהם נרצחו ואחד נוסף נפצע בפיגוע דקירה שאירע היום (חמישי) בחנות המשמשת בשעות הצהריים חדר תפילה בבניין פנורמה שברחוב בן צבי בתל אביב. השלושה נדקרו בעת שהתפללו בקומה השנייה של הבניין והובהלו לקבלת טיפול רפואי. לאחר טיפול, הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו של הגבר שנפצע אנושות. מספר דקות לאחר מכן נקבע גם מותו של הפצוע השני, שמצבו הוגדר תחילה קשה. האדם השלישי קיבל טיפול רפואי ומצבו הוגדר קשה.



המחבל נוטרל ומצבו הוגדר כקל-בינוני. בעת האירוע החל המחבל לדקור את המתפללים, פגע בהם וניסה להימלט מהזירה. הוא התכוון לדקור אנשים נוספים בנתיב המנוסה שלו אך לא הצליח. נצ"מ דוד גז, מפקד מרחב יפתח, סיפר בערוץ 2 כי המחבל נתפס תחילה ע"י אזרח, והוחזק עד להגעת כוחות הביטחון. עוד אמר גז: "הוא ניסה לרדת קומה למטה על מנת להמשיך במסע הדקירה, שם הוא נתפס. אנחנו מבצעים המון פעולות מודיעיניות ומבחינתנו כרגע, הוא פעל לבד, אבל אי אפשר לשלול". תחילה היה חשש כי באזור ישנו מחבל נוסף, לכן נערכו סריקות באזור לאיתור חשודים. לאחר מכן הוסר החשש.

זירת הפיגוע בבניין הפנורמה בתל אביב


לאחר מכן, הותר לפרסום כי את הפיגוע בתל אביב, ביצע פלסטיני בן 36, תושב דורא, הסמוכה לחברון ואין לו רקע ביטחוני קודם. הוא הועבר להמשך חקירת שב״כ.



מסוק מעל בניין פנורמה לאחר הפיגוע. צילום: אבשלום ששוני



"אנחנו מפחדים"



פז יצחק, שעובד סמוך לבניין פנורמה, סיפר: "אחד המתפללים עמד ממש מחוץ לדלת, ואז נדקר בגרון על ידי המחבל. השוטרים תפסו את המחבל במהלך הניסיון בריחה שלו. אני לא ראיתי עוד מחבל, אבל ראיתי מישהו שרודפים אחריו". עדי ראייה במקום דיווחו על כך שאחד הפצועים בפיגוע דקור בכל גופו, ככל הנראה מדובר באדם הראשון אליו ניגש המחבל. 



מרב, עדת ראיה שהייתה בפיגוע סיפרה לערוץ 2: "אנחנו נמצאים במתחם של הדקירה, אנחנו בקומת המרתף, נתנו לנו הוראה לסגור את הדלתות. יש פה תנועה של אמבולנסים ומשטרות ושוטרים מסתובבים עם רובים שלופים על מנת לסרוק את האזור. השוטרים נמצאים כאן גם עם אופנועים וסגרו את הגישה. שמעו פה צעקות, אני בשוק ממה שקורה כאן, יש פה בלאגן אדיר. אחד העובדים שלנו היה בבית הכנסת וזה קרה שם. הוא ראה את הכל. הוא בטראומה, הוא לא מתקשר כרגע. אנחנו מפחדים, אלה שעות שאנשים יוצאים מהעבודה".






זירת הפיגוע. צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני



מפקד מרחב יפתח הוסיף: ישנם פרטים ראשונים של החקירה. אני לא יכול למסור פרטים על המחבל, אבל אנחנו צריכים להמשיך בפעילות. צריך להגיד לציבור שאנחנו מוכנים ופרוסים, אני מבקש מהציבור לעדכן אותנו על כל אירוע חשוד. אנחנו נגיע לכל המקומות". 
 

מוקדם יותר נער בן 16 התכוון לבצע פיגוע דקירה סמוך לחברון וסוכל לפני שהספיק לפגוע בלוחמי משמר הגבול שהיו לידו. הפלסטיני הגיע לחסם בית המרקחת, הסמוך למערת המכפלה, והתקרב לכיוון החיילים שסימנו לו לעצור. בוצע נוהל מעצר חשוד ובחיפוש שבוצע על גופו אותרה סכין מוסלקת בשרוול חולצתו. לא היו נפגעים לכוחותינו באירוע זה והנער החשוד, תושב חברון, נעצר ונלקח להמשך טיפול וחקירות מחוז ש"י.



לפני כחודש נדקרו חמישה בני אדם על ידי צעיר ערבי סמוך לצומת בגין בתל אביב. חייל חיל האוויר נטרל את המחבל ולבית החולים איכילוב פונו חמישה נפגעים באורח קל. הפצועים שסבלו מחתכים בפלג גופם העליון פונו לבית החולים איכילוב להמשך קבלת טיפול רפואי.