רב"ט סתיו פרטוש ז"ל, בת 19 ממעלה אדומים, ששירתה בחיל האוויר, היא החיילת שנהרגה היום (חמישי) בהתהפכות אוטובוס בו נסעו חיילים סמוך לכוכב השחר שבבנימין.  בזירת התאונה בה נפצעו 42 חיילים נוספים, מתוכם אחד במצב קשה, שלושה בינוני והשאר קל. גורם שהגיע למקום סיפר כי "מעדויות ראשונות של הפצועים עולה כי מדובר באיבוד שליטה, ייתכן בגלל מהירות גבוהה".

דובר צה"ל מסר כי האירוע התרחש בעת שאוטובוס אזרחי בשירות צבאי ובו כ-50 חיילים ונהג התהפך באזור כוכב השחר במהלך נסיעה מבסיס צה"ל לכיוון ירושלים. החיילים והאזרח שנפצעו פונו באופן מוסק ורכוב על ידי חיל האוויר ומגן דוד אדום למספר בתי חולים ברחבי הארץ לקבלת טיפול רפואי. 

פינוי הפצועים סמוך לכוכב השחר. צילום: דוברות מד"א
 
כאמור, נקבע בשטח מותה של החיילת סתיו פרטוש, חייל נוסף נפצע באורח קשה, שלושה בינוני והשאר קל. הפצועים באורח קל סובלים מחתכים ומחבלות קלות. הפצוע קשה פונה במסוק לבית החולים בלינסון, שלושת הפצועים בינוני ושבעה פצועים קל פונו במסוק לבית החולים תל השומר. כ-30 נפגעים נוספים באורח קל פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים בירושלים.

התהפכות האוטובוס ממוגן הירי אירעה בכביש 458, סמוך ליישוב כוכב השחר שבבנימין. המקרה אירע כקילומטר אחרי היישוב רימונים לכיוון כוכב השחר. צה"ל הקפיץ כוחות לזירת התאונה על מנת לסייע ולאבטח את כוחות ההצלה.

זאב סופר, מנהל אגף תחבורה של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בתאונה קשה עם מעורבות אוטובוס שנפל לתעלה בצד הדרך והתהפך על צדו. לאחר טיפול רפואי ראשוני שהענקנו לנפגעים הם פונו במסוקים ואמבולנסים לבתי החולים בירושלים כשהם בהכרה וסובלים מחבלות ופציעות. למרבה הצער נקבע בזירה מוות על צעירה שחולצה מתחת לאוטובוס ההפוך כשהיא ללא רוח חיים".

מכיוון שמדובר באוטובוס ממגן ירי, לא ניתן לפרוץ אליו במהירות, או לנפץ את השמשות ולכן פעולות החילוץ היו קשות מאוד ובוצע שימוש בכלים מיוחדים כדי לפרוץ אליו ולפנותו. מדובר בכלי מאוד כבד ולכן כשהוא מתהפך, עוצמת הפגיעה היא חזקה יותר, מה שהגדיל ככל הנראה את עוצמת הפגיעה.