סוף השבוע הקרוב מביא איתו גל קור וקרה יוצאי דופן לכל רחבי הארץ, ובזמן שרובנו נתחמם בתנורים ובשמיכות בתוך הבתים, רבים מדיירי הרחוב בכל רחבי ארץ יימצאו בסיכון גבוה לפגיעות שעשויות להסתיים אף במוות. על מנת לסייע להם ככל הניתן, חילקו היום (שישי) מתנדבי מד"א שמיכות ושקי שינה לדיירי רחוב במקומות שונים בארץ.
מידי שנה בתקופת החורף ישנם מקרים רבים של דיירי רחוב הסובלים מהיפותרמיה, כאשר חלק מהמקרים אף מסתיים במוות. מנכל מד"א אלי בין אמר כי: "במהלך חודשי החורף צוותי מגן דוד אדום מוזנקים לטפל במקרים רבים של דיירי רחוב הסובלים מקור, לכן, עם גל הקור ותחילת החורף המגיעים לפתחנו, פועלים כוחות מד"א על מנת להעניק למחוסרי הדיור לא רק טיפול רפואי, אלא גם סיוע הומניטרי שימנע פגיעות קטלניות כתוצאה מהקור העז".


צילום: דוברות מד"א


צילום: דוברות מד"א

התחזית להמשך סוף השבוע

כבר הלילה צפויה קרה בעמקי הצפון ובהרים. מחר ינועו הטמפרטורות בין 7 ל־11 מעלות באזור ההרים ובלילה שבין שבת לראשון הן צפויות לצנוח למינוס מעלה אחת או מינוס שתי מעלות בהרים. במישור החוף צפויות הטמפרטורות לנוע בין 5 ל־7 מעלות בשיא גל הקור.  מחר יהיה בהיר, תחול ירידה נוספת של הטמפרטורות וייעשה קר מהרגיל בעונה. במישור החוף תנשבנה רוחות צפוניות ערות. ביום ראשון תחול עלייה קלה של הטמפרטורות, אך יוסיף להיות קר מהרגיל בעונה.
 
בעקבות גל הקור הצפוי הזהירו כבר אתמול באיגוד רופאי האלרגיה והאימונולוגיה בישראל מפני החמרה בתופעות של אסתמה, אלרגיה לקור ורגישות עורית. הרופאים קראו לחולים להתייעץ עם רופאי האלרגיה במקרים של החרפה בתגובות. גם במד"א הזהירו בימים האחרונים את הציבור מפני הפגיעות האפשריות בעקבות גל הקור, ופרסמו שורת הנחיות הכוללות אזהרה מרוחות חזקות העלולות לנתק חפצים ממקומם, בקשה לנקוט יתר זהירות בעת שימוש בתנורי גז והמלצה לשמור על חום גופם של קשישים, תינוקות וחולים הרתוקים למיטתם.

זאת ועוד, בחרמון לא חיכו לגל הקור. כבר אמש ירדה הטמפרטורה אל מתחת ל־0 ושלג קל ירד וכיסה את ההר במעטה לבן ודקיק. אף על פי שנכון לעכשיו גובה השלג מגיע לסנטימטרים ספורים בלבד בחלק העליון של החרמון, כבר בימים הקרובים מצפים באתר לכמות משמעותית של שלג, שתמשוך למקום מבקרים רבים.


גם החורף נזכה לשלג כזה בחרמון? ארכיון. צילום: נתיב אוחנה