אזעקות נשמעו הערב (ראשון) בצפון הארץ. האזעקות היה קצרות ונשמעו לשניות בודדות. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר הופעלה אזעקה ביישובי הגליל המערבי. ככל הנראה ישנן שלוש נפילות בשטח הארץ וכוחות סורקים במרחב". כמו כן דווח כי לא היו נפגעים באירוע. ככל הנראה מדובר בתגובה לחיסול המחבל סמיר קונטאר בגבול סוריה



התקשורת בלבנון דיווחה כי נורו ארבע רקטות משטחי הכפרים הסמוכים אל קליילה ומנסורי, שניהם דרום מזרחית לצור, כעשרה קילומטרים צפונית לגבול עם ישראל. כמו כן נשמעו דיווחים לבנונים לפיהם מטוסי חיל האוויר חגים מעל שמי לבנון.



האזעקה נשמעה באזור הגליל המערבי ותושבי נהריה דיווחו על פיצוץ עז שנשמע באזורם. כזכור, בשעות הלילה אירעה סדרת פיצוצים בשכונת ג'ראמנה שבמזרח הבירה הסורית דמשק. על פי הדיווחים בכלי תקשורת זרים מדובר במתקפה ישראלית שיעדה היה קונטאר, המחבל שהשתתף במתקפת הטרור שאירעה ב-1979 בנהריה בה נרצחו דני הרן ז"ל ובתו עינת ז"ל.



על פי הדיווחים, מספר טילים פגעו בבית מגוריו של קונטאר בשכונת ג'ראמנה. בסרטונים שפרסמו אוהדי משטר אסד נראה מבנה רב קומתי שנפגע והתמוטט כתוצאה מהירי. בתקשורת הסורית דווח תחילה על ירי טילים על ידי המורדים לעבר המבנה, אך דיווחים ברשתות החברתיות בקרב אוהדי המשטר הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל וטענו כי מדובר בתקיפה שמטרתה היתה חיסולו של קונטאר.  ארגון חיזבאללה אישר את הדיווחים, ובערוץ הטלוויזיה אל מנאר אמרו כי קונטאר "מת מות קדושים".



סמיר קונטאר


ישראל לא הגיבה לחיסול

בישראל עדיין לא התייחסו לאירוע החיסול ולא לקחו אחריות על הדיווחים. הירי לעבר הצפון מגיע שעות בודדות לאחר הודעתו של אחיו של קונטאר, באסם, שאיים כי "הפעולה לא תעבור בשקט מבלי שנסגור חשבון עם האויב הישראלי". באסם התייחס לחיסול והוסיף כי "כל מתנגד שמניף את דגל ההתנגדות לכיבוש, מטרתו ניצחון מול הכיבוש או להיות שאהיד".



גם הפלסטינים התייחסו להתנקשות בחייו של קונטאר. דובר ועד ההתנגדות העממית, אבו מוג'אהד אמר כי "ישראל לא מעוניינת בהתנגדות באזור הגולן הכבוש" והוסיף כי קונטאר הוא "לא רק מנהיג לבנוני אלא גם לוחם פלסטיני וסורי שמתנגד לכיבוש". מוג'אהד הוסיף כי כל הפלגים הפלסטינים הביעו צער על ההתנקשות בחייו של קונטאר, והעריך כי "צפויה תגובה כואבת על ההתנקשות שבוצעה על פי הדיווחים ע"י ישראל".



בתוך כך, באיראן התייחסו גם כן לחיסול ואמרו כי "הרצח הוא טרור מאורגן שבוצע בחסות המדינה הציונית. מעשים כאלה כבר נעשה במשטר הציוני ומדובר בפעולה ידועה לשמצה ואכזרית". כמו כן קראו באיראן לארגונים בינלאומיים "לגנות פה אחד את המעשה הפלילי".