פרשת שחיתות חמורה נוספת הצטרפה לשורת העבירות שבוצעו בעיריות בשנים האחרונות. המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) לחקירה ארבעה חשודים, ביניהם בכיר בעיריית אשקלון, בגין חשד למעורבותם בפרשה בה הוא חשוד בביצוע עבירות שוחד, מרמה ועבירות נוספות. לבכיר גם מיוחס חשד לביצוע עבירות מין. על פי החשד, ניהל הבכיר בצוותא עם אחרים, מערכת שנוהלה בקפידה אשר במסגרתה קידם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בתמורה לשוחד, תוך ביצוע עבירות מרמה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. כמו כן נחקר הבכיר בחשד כי ביצע שורת עבירות מין במספר נשים. בין העצורים ישנו גם קבלן מוכר המועסק על ידי העירייה ושני אנשי עסקים מקומיים.



בתום חקירה סמויה, ערכו הבוקר שוטרים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, לרבות במשרדי העירייה וחברה קבלנית ותפסו מסמכים ומחשבים וכן רכוש וחשבונות לצורך בקשת חילוט. במהלך היום ומחר יובאו חלק מהם לדיון בהארכת מעצרם, כשבזמן זה הם נחקרים על ידי המשטרה בליווי פרקליטות מחוז תל אביב.



האירוע הזה נוסף לשרשרת חקירות בנושאים דומים במספר עיריות ברחבי הארץ, זאת כאשר לפני כשבוע ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני החל לרצות עונשו בגין עבירות הפרת אמונים. 



לפני מספר שבועות נחשפה פרשה דומה של חשד לעבירות שוחד ומין במועצה האזורית מטה יהודה שבאזור ירושלים. המשטרה עצרה 12 חשודים בהם בכירים במועצת מטה יהודה בגין מעורבותם לכאורה בפרשה שעניינה שוחד, מרמה, עבירות מס ועבירות נלוות. שניים מהחשודים ביניהם בכיר מאד במועצה, מעורבים גם בעבירות מין.



במהלך חקירה סמויה התחקו החוקרים אחר מערכת מסועפת, אותה ניהל על פי החשד בכיר במועצה ביחד עם אחרים ואשר בנתה נורמה לפיה בתמורה לשוחד נהנים קבלנים ויזמים מהעדפה וקידום ענייניהם. עוד עולה כי המעורבים ביצעו על פי החשד עבירות מרמה, רישום כוזב, עבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. במשטרה חקרו חשד לפיו בעל החברה הקבלנית שנעצר גם הוא, מעורב גם הוא בעבירות מרמה ועבירות נוספות לחוק ההגבלים העסקיים. החקירה הסמויה העלתה חשד לפיו הבכיר במועצה ביצע שורה של עבירות מין במספר נשים. 

בתחילת החודש הקודם נעצר בכיר בעיריית ראש העין בהאשמות דומות: גם הוא נחשד בביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון.