למעלה מעשרים כלי נשק ביניהם רובים ואקדחים, מספר רימונים, מאות פריטי תחמושת וכן חומר החשוד כסם ורכוש החשוד כגנוב נתפסו, ועוכבו לחקירה למעלה מחמישים חשודים עקב פעולות המשטרה. במסגרת המאבק של משטרת ישראל בתופעת האחזקה והשימוש הבלתי חוקיים באמל"ח (אמצעי לחימה), ערכו שוטרים היום (רביעי) החל משעות הבוקר המוקדמות, מבצע חיפושים ארצי בתחום זה.



כלי נשק שנתפסו בזכות פעילות המשטרה. צילום: דוברות המשטרה



פעילות זו מצטרפת לשורת פעילויות במישור המבצעי, המודיעיני והחקירתי שביצעה המשטרה השנה ובכלל במסגרת המאבק בתופעת ההחזקה והשימוש הבלתי חוקיים באמל"ח. פעילויות אלה ולמעלה מעשרה מבצעים ארציים רחבי היקף רק השנה, הניבו בשנת 2015 לבדה למעלה מ-1,250 כתבי אישום והארכה עד תום ההליכים של למעלה מ-1000 חשודים ונאשמים בגין עבירות אמל"ח.



פיגוע הירי בתל אביב ביום שישי האחרון העלה לכותרות את השימוש בנשק בלתי חוקי. השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר הבוקר בדיון בוועדת הפנים על טיפול המשטרה בנשק בלתי חוקי במגזר הערבי כי "90 אחוזים מהנשק הבלתי חוקי בצפון הארץ מגיע מצה"ל". הוא אמר כי קיימת תופעה של חיילים המוכרים נשק ומדווחים על אבדן. לדבריו, מדובר לא רק ברובים אלא גם בלבנות חבלה, רימונים ואמצעים אחרים. ארדן מסר כי בין השנים 2014 ל-2015 נפתחו בכל שנה 2,500 תיקים על עבירות אמל"ח והודיע כי בכוונת משרדו והמשטרה להעמיק את ניטור הנשק בלתי חוקי במגזר הערבי, לפתוח תחנות משטרה נוספות ולגייס שוטרים ושוטרות מהמגזר.