מחקירה הראשונית של השרפה שפרצה אמש במשרדי ארגון "בצלם", נבדק כי ככל הנראה השרפה החלה בעקבות כשל חשמלי, ולא מהצתה, כפי שהוערך אתמול ע"י צוותי הכיבוי לפני הבדיקה. בהודעה שנמסרה הבוקר (שני) מדובר כבאות והצלה של ירושלים נכתב כי ההסתברות גבוהה שהקצר החשמלי גרם לשרפה. 



מארגון צלם נמסר לאחר החקירה: "בעקבות הודעת שירותי הכבאות בתקשורת שהגורם לשרפה במשרדינו הוא ככל הנראה קצר חשמלי, אנחנו נושמים לרווחה, ומתפנים למלאכת הניקוי וההחזרה של המשרד לתפקוד בהקדם האפשרי. בשעות האחרונות חווינו גילויי תמיכה והזדהות נפלאים ומרגשים מחברים ותומכים בישראל ובעולם, אנחנו מודים לכולכם ומשתוקקים כבר לשוב לעבודתנו, עד סיום הכיבוש".


מוקדם יותר במהלך הבוקר סיפר רב סמל אריק, שהגיע עם צוות הכיבוי הראשון לבניין, על פעולת הכיבוי. בראיון לגל"צ תיאר אריק מה ראה במקום: "כשהבנו שבבניין בו פרצה השרפה יש משרדים של 'בצלם', הייתה תחושה שצריך להגיע קודם כל לשם. הגענו ואכן הדלת להטה כתוצאה מהטמפרטורות במשרד. המשרד היה נעול ולא פרוץ. התחלנו בפעולות הכיבוי, כשמסביבנו עשן סמיך וצפוף והטמפרטורות היו גבוהות. הריהוט, התקרה האקוסטית, הכל קרס. יש שם נזק אדיר", הוסיף אריק.



השרפה במשרדי בצלם. צילום: דוברות כב"ה ירושלים



עוד אמר אריק בעקבות ההאשמות שנשמעו עוד לפני החקירה, כי מדוב בהצתה מכוונת: " אנחנו בשלבים האלה לא עוסקים בניתוח הזה. אנו מבצעים פעולות מאוד ספציפיות של אוורור ופתיחת חלונות וסריקה אחר לכודים, שבמזל לא התגלו. הגיעו חוקרים ממשטרת ישראל והם חברו יחד. אני שוב אומר שהחלונות היו מוגפים והמשרדים היו נעולים ואני מאוד ממליץ להיזהר עם הקביעה של חשד להצתה, יש להמתין לתוצאות של חוקרי הדלקות שיבצעו את החקירות שלהם".