שמעון פרס בן ה-92, לשעבר הנשיא וראש הממשלה, הובהל הבוקר (חמישי) למרכז הרפואי שיבא בתל-השומר ועבר צנתור בליבו בעקבות התקף לב קל. בתו, הד"ר צביה ולדן, שוחחה עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" וסיפרה: "עבר בסדר כולנו בסדר. אין מקום לדרמה. אבא צלצל בבוקר ואמר שהוא שמרגיש לא טוב, שכואב לו. בעלי שאל אותו אם כואב כרגיל והוא אמר שיותר מהרגיל. כיוון שהוא איש שמתלונן במשורה, ועוברות הרבה שנים בין תלונה לתלונה שלו, כשהוא כבר מתלונן צריך לקחת אותו ברצינות".



עוד סיפרה: "עשו לו בדיקת א.ק.ג והעבירו אותו לתל השומר לצנתור. הכאב הוא לא נעים. אבל ברגע שעושים את הצנתור יש הקלה גדולה. אני באמת רגועה. בעלי איתו, אני אבקר אותו בהמשך. אני מקווה שתוך יום יומיים הוא יחזור הביתה".




"פסטיבל תקשורתי"


על הדיווחים המהירים בתקשורת הבוקר אמרה ולדן: "הפסטיבל התקשורתי הזה יש בו כמה דברים שהם לא לרוחי. למשל כשקוראים לו 'הנשיא לשעבר' כי הוא לא הנשיא לשעבר אלא הנשיא התשיעי. דבר שני, שמפרסמים את זה תוך כדי שהוא באמבולנס ונוסע לבית החולים. זאת מכה שאנחנו תמיד סובלים ממנה. אני לא מספיקה לכתוב מייל לילדים שלי, שרציתי לכתוב אותו אחרי הצנתור, וכבר יש הודעות, וזה לא יפה ולא נחמד. אבל זה היה ככה מאז ומעולם. אני בטוחה שזה בא מאהבה אבל היא לפעמים מכבידה. בדרך כלל כשקורה משהו מה שיותר מפריע זה מה שמסביב, נודניקים".



על אריכות הימים של אביה הוסיפה ד"ר ולדן: "אבא שלי אומר על עצמו שכל האנשים נבראו בצלם אבל הוא נברא בצילום. הוא ממשיך להשתולל כמו צעיר, טס לכל העולם ועובד בקצב די רגיל. אומנם יש לו סדר יום יותר רגוע. ביום שישי הייתה מחווה לכבודו בקאמרי עם הכותרת 'כשספרות ומדע נפגשים על פי שמעון פרס', והוא ישב שם בקהל שעתיים, השתאה מהכישרונות ואז עלה לבמה ונשא נאום אופטימי, שאפשר לחיות לפיו במדינה עוד כמה חודשים או שנים".


שמעון פרס ובתו ד"ר צביה ולדן, 1996. צילום: ורדי כהנא