הותר לפרסום היום (חמישי) כי פעיל השמאל שנעצר לפני עשרה ימים בנתב"ג הוא עזרא נאווי, מבכירי ארגון "תעאיוש". נאווי, שמעצרו הוארך עד ליום ראשון, נעצר בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. החקירה נפתחה לאחר שנאווי צולם בתכנית "עובדה" של ערוץ 2 כשהוא הסגיר לכאורה, סוחר קרקעות פלסטיני לביטחון המסכל של הרשות הפלסטינית משום שהתכוון למסור אדמות ליהודים.

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה יועד כהן, קבע בהחלטתו להתיר את פרטיו של פעיל השמאל עזרא נאוי. "אין מקום עוד שהפרשה תהיה חסויה וזאת לנוכח הפרסומים עד כה למרות הצווים שניתנו על ידי בית המשפט וכן לנוכח האינטרס הציבורי המחייב דיון בדלתיים פתוחות כל אימת שהדבר אינו פוגע בחקירה או באינטרס ציבורי אחר. בהקשר זה, אציין את דברי ב"כ העוררת לפיהם בפרשה יש גם היבטים פוליטיים ציבוריים לצד היבטים ביטחוניים. אמירה זאת תומכת אף היא בכך שהדלתיים ייפתחו והפרשה 'תאוורר'". עוד נקבע כי אם לא תהיה התפתחות דרמטית עד לסיום התקופה שנקבעה, יהיה מקום לשקול את שחרור החשוד לחלופה שנקבעה.

כזכור, לפני עשרה ימים נעצר נאווי בנמל התעופה בן גוריון על ידי משטרת ש"י. האיש נעצר בשדה התעופה בן גוריון לאחר שככל הנראה ניסה לעזוב את הארץ. נאווי נעצר מספר שעות אחרי שהמשטרה החרימה חומרים מתחקיר תכנית הטלוויזיה "עובדה" במהלכה חשף נאווי את עצמו כמי שהנחה והוביל מספר מעשי אלימות קשים וחיסול של אנשים. במשטרה מייחסים לנאווי, עבירות של חשד לקשירת קשר לביצוע פשע ומיד עם מעצרו הוא הובל לחדרי החקירות.

פעיל ארגון השמאל "תעאיוש" עזרא נאווי, תועד כשהוא מצולם במצלמה נסתרת, מספר כיצד הוא מסגיר סוחרי קרקעות פלסטינים שרוצים למכור אותן ליהודים, למנגנון הביטחון המסכל הפלסטיני, בידיעה כי הם מענים אותם ואז הורגים אותם.  נאווי תועד על ידי פעיל ימין של ארגון "עד כאן", שנשתל בתוך ארגון "תעאיוש". 

פרשת הקרקעות הפלסטיניות

כוחות הביטחון עצרו אתמול  את אחד מפעילי השטח של ארגון בצלם בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. זהו העצור השלישי בפרשה שעלתה לכותרות לפני כשבועיים בתחקיר של עמותת "עד כאן" שפורסם בתכנית "עובדה" בערוץ 2. 
 
על פי הודעת בצלם, החשוד נלקח למעצר והוצא צו המונע ממנו מלהיפגש עם עורך דין. החוקרים לא מסרו לעורך דינו באילו חשדות הוא ייחקר. צו איסור פרסום הוטל על החקירה ועל פרטי החשודים. העצור נלקח לחקירה בימ”ר ש”י.
 
בהודעת הארגון נכתב: “ארגון בצלם עומד מאחורי העצור וממתין לסיום החקירה בהקדם. מדובר בתחקירן שטח מוערך ומקצועי, ממובילי המאבק של קהילתו בסוסיא ובדרום הר חברון נגד גזל אדמתם על ידי מתנחלים. אנו, עמיתיו, מבקשים לחזק אותו ואת משפחתו”. 
 

העצור השני נעצר שלשום בירושלים, ומעצרו הוארך ביממה. העצור הראשון בפרשה, שנעצר בנמל התעופה בן גוריון, שוחרר אתמול למעצר בית על ידי בית המשפט, אך נשאר לעת עתה במעצר בשל צו עיכוב ביצוע, שניתן לבקשת המשטרה על מנת לאפשר לה לערער על השחרור.
 
הפרשה הגיעה לכותרות גם בבריטניה. מפרסום ב"סאן" הלונדוני עולה כי מאז 2010 תרם משרד החוץ בממלכה כמיליון ורבע שקלים לבצלם, המתואר בעיתון כמי ש”חשוד בסיוע לרצח ולעינויים של פלסטינים”. בעיתון נכתב כי משרד החוץ היה תחת מתקפת דעת קהל חמורה לאחר שנודע לאן הולכים כספיו של משלם המסים הבריטי. כמו כן, לארגון הועבר סכום דומה מהאיחוד האירופי.