קריאה להורים: רשת סופר פארם פרסמה היום (חמישי) אזהרה כי מוצץ מגומי טבעי של חברת "מוצציק" מתוצרת גומקס, "אינו מתאים לדרישות התקן הישראלי הרשמי" וכי "מפאת הזהירות, כל מי שסבור כי רכש את המוצר, מוזמן להשיבו לכל אחד מהסניפים ולהחליפו ללא עלות, או לקבל את כספו בחזרה". עוד הבהירו ברשת כי "מוצרים דומים המוצעים כיום למכירה בסניפים עומדים בכל דרישות התקן".



מדובר במוצץ בגודל גדול/בינוני (מק"ט 7290004476090), המשווק על ידי אופיר את שלאפרם בע"מ. כמו כן, פורסמה הודעה דומה לגבי ארבעה מוצרים נוספים של החברה: כפיות "LIFE BABY's" מגיל ארבעה חודשים (מק"ט 7290103444730), כפיות "LIFE BABY's" מגיל שישה חודשים (מק"ט 7290103444747), כפיות "LIFE BABY's" ארוכות להאכלה (מק"ט 7290103444754) וסט צלחות וכפית "LIFE BABY's" (מק"ט 7290103444815).



הודעת האזהרה שפורסמה על ידי חברת סופר פארם
הודעת האזהרה שפורסמה על ידי חברת סופר פארם



מדובר בפעם השנייה מזה כחודשיים שאזהרה לגבי מוצרי חברה זו מתפרסמת - בפעם הקודמת פורסמה אזהרה של משרד הכלכלה שגרמה לבהלה גדולה בקרב ציבור ההורים לתינוקות. בהודעה שפורסמה בפעם הקודמת נכתב שבבדיקת מכון התקנים הישראלי התגלה כי יש הסתברות גבוהה לפגיעה בבריאותם של תינוקות וילדים קטנים המשתמשים במוצץ גומי צהוב בעקבות פליטה של חומר שנקרא ניטרוזמינים בערך גבוה מהמותר.



ארגון "אדם טבע ודין" התייחס לאזהרה ושרית כספי אורון, ראש תחום בריאות וכימיקלים אמרה כי "במהלך בדיקות שבוצעו על ידי הממונה על התקינה נמצאו כי כפיות האכלה ומוצצים המיועדים לשימוש תינוקות אינם עומדים בתקן. ממוצרים אלו השתחררו חומרים מסוכנים העלולים לפגוע בבריאות תינוקות העושים שימוש בהם".



"אדם טבע ודין קוראת לממונה על התקינה להגביר את הפיקוח על מוצרים אלו ומוצרים אחרים שיש להם פוטנציאל לפגוע בבריאות הציבור בכלל ובתינוקות וילדים בפרט. לא ניתן להשלים עם המצב בו הפגמים מתגלים לאחר שהמוצרים כבר שווקו ונמצאים בשימוש רחב בישראל. מקרה זה רק מדגיש את הצורך לתנאים מחמירים עבור מוצרי תינוקות, אשר יספקו הגנה על בריאותם. על שר הכלכלה לאשר ללא דחייה תקן יעודי למוצרי האכלה וסכו"ם של תינוקות ולהבטיח פיקוח הדוק על מוצרים אלו".



"אדם טבע ודין פונה לוועדת הבריאות של הכנסת ומבקשת לקיים דיון דחוף במקרה זה ובמקרים דומים", אמרה אורון.



מודעת האזהרה לציבור
מודעת האזהרה לציבור