נשיא ארה"ב ברק אובמה התקשר במהלך סוף השבוע לנשיא התשיעי שמעון פרס בכדי לדרוש בשלומו לאחר התקף הלב שחווה. הנשיא אובמה ציין במהלך השיחה את הערכתו הרבה לנשיא התשיעי ואת יחסי הידידות ארוכי השנים ביניהם. הנשיא אובמה איחל החלמה מהירה וקלה לפרס, שענה לו ואמר: "היה לי את המזל להיות מטופל על ידי צוות רפואי מסור שעבד מסביב לשעון בכדי לא רק לפתוח את העורק המוצר איתו הגעתי, אלא לשפר את הלב שלי. יצאתי מזה חזק משנכנסתי."



פרס חיזק את ידיו של הנשיא אובמה ושיבח אותו על פועלו: "תמיד בחרת בדרך הדיפלומטיה על דרך המלחמות והאלימות והוכחת כי דרכה ניתן להגיע להסכמים יוצאי דופן. בעזרת בניית קואליציות רחבות בין מדינות, טיפלת ביד רמה במשברים אזוריים ועולמיים. התרומה העצומה שלך לכלל אזרחי העולם תחייה עוד שנים רבות".



פרס הביע את הערכתו הרבה כלפי הנשיא אובמה ואמר: "אני רוצה להודות לך על שבע שנים מצוינות של הנהגה אמיתית, בהן בנית דרכים מגוונות ואופקים חדשים עבור אזרחי ארצות הברית בפרט אך גם עבור כלל אזרחי העולם. תודה לך על שהעמדת את המדע במרכז והובלת לשיתופי פעולה יוצאי דופן כגון הסכם האקלים שנחתם בפריז, שהשפעותיו ילוו את אזרחי כלל העולם."